تلکس دولت بهار :: هواداران دكتر محمود احمدي نژاد: جوادي آملي: كسي كه بيگانه را به كشور راه مي دهد ديوث و بي‌غيرت سياسي است
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 - 09:20     کد خبر: 256283

دولت بهار: آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه دياثت يا اخلاقي است و يا سياسي گفت: كسي كه بيگانه را راه مي دهد دياث سياسي است بيگانه را در حريم خود راه دادن و وارد حريم غير شدن با غيرت سازگار نيست.

به گزارش دولت بهار به نقل از شفقنا، حضرت آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه مردم ستون سياست هستند، گفت: مردم كارشان تمام شد اما اگر ما هم بگوييم كارمان تمام شد او در كمين است و خود در قرآن فرمود: «اگر دير بجنبيد شما را مي برم و عده ديگري مي آورم».
 
اين مرجع تقليد در ديدار محمدرضا عارف، نماينده مردم تهران در مجلس دهم از گزارش عارف در خصوص حضور مردم و سعي بليغ آنها در انتخابات تشكر كرد و عنوان داشت: در اينجا سه نكته اصلي با اهميت است كه شامل سهم مردم، وظايف نهادهاي مسئول و جايگاه رهبري مي شود.

ايشان با بيان اينكه مسأله اصلي در وهله اول اين است كه مردم چه كساني هستند، گفت: مردم را مردم آفرين مي شناسد و بايد ببينيم كه خداوند درباره مردم چه مي گويد.
 
آيت الله جوادي آملي ادامه داد: در بين ائمه (ع) حضرت علي رهبري سياسي امت را بر عهده داشت و ما دو بيان نوراني درباره ستون جامعه داريم؛ اول آنكه «الصلاه عمود الدين» به اين معنا كه نماز الگوي عبادت است و دوم سخن ايشان درباره مردم است كه به خوبي بيان مي كند كه حضور مردم در صحنه سياست چگونه است.
 
ايشان تصريح كرد: اميرالمومنين (ع) خطاب به مالك فرمود «اينچنين نيست كه مردم در صحنه رأي دادن حضور داشته باشند بلكه مردم ستون سياست هستند.»
 
اين مرجع تقليد خطاب به محمدرضا عارف گفت: اينكه فرموديد مردم در صحنه اخير حاضر بوده و مشاركت نمودند حرف درستي است اما چه كسي مردم را به صحنه آورده و در صحنه نگه مي دارد؟ وقتي نظام الهي شد و مردم آن را قبول كردند در هر عرصه اي به ميدان مي آيند.
 
آيت الله جوادي آملي به سخن ديگري از امام علي (ع) اشاره كرد و افزود: حضرت علي (ع) خطاب به مالك فرمود: «براي اين انقلاب نكرديم كه آزاد شويم ما بنده خدا هستيم و حساب و كتابي در كار است ما غدير را نياورديم كه آزاد شويم اين دين اسير سقيفه بود و من آمدم دين را آزاد كردم؛ غدير را كنار گذاشته و سقيفه را آوردند و ما آمديم دين را آزاد كنيم.»
 
او اضافه كرد: بنابراين فردا براي ما حالتي پيش مي آيد كه مي گويند دفنش كنيد كه بوي آن ما را آزار مي دهد. بايد به جامعه فهماند كه انسان در فرهنگ ديني نمي ميرد بلكه مرگ را مي ميراند و البته فهم اين مسأله جان كندن مي خواهد.
 
استاد حوزه علميه قم از برخي منيت ها در جامعه انتقاد كرد و گفت: جايي كه سخن از من و ماست آبروريزي است. دين آمده به ما بفهماند كه مرگ پايان كار نيست بلكه از پوسته درآمدن است. تمام مشكلات از اين منيت هاست. دين آمده كه بگويد شما مانند فرشته هستيد و مرگ را مي ميرانيد و اين ابدي است.
 
 
آيت الله جوادي آملي خاطرنشان كرد: كساني كه حرف علي (ع) و پيامبر اكرم (ص) را گوش دادند با وجود همه مشكلاتي كه داشتند به ميدان آمده و در انتخابات شركت كردند. اين سخنان كه مردم حق دارند و بزرگوارند تنها حرف عاطفي است حرف اصلي در نهج البلاغه است و آن اينكه مردم ستون دين هستند.
 
وي در ادامه سخنان خود به نكته دوم اشاره كرد و گفت: ما فرهنگ غني و قوي داريم و هرگز زبان فارسي ما به پاي زبان قرآن نمي رسد همان گونه كه امام باقر (ع) فرمود:« زبان عربي قرآن آنقدر قوي است كه هر زباني را مي تواند ترجمه كند».
 
اين مرجع تقليد به مصاديقي از كلمات در زبان فارسي و تفاوت معاني آن با زبان قرآن اشاره كرد و گفت: در زبان فارسي كلمه اي به نام گدا داريم كه معادل فقير به كار برده مي شود در حالي كه در قرآن كريم فقير، گدا نيست فقير ملتي است كه جيبش خالي است و ستون فقرات او شكسته است مگر ويلچري را با سفارش مي توانيد سرپا كنيد؟ در بخش هايي از قرآن كريم آمده است كه «ملتي كه جيبش و كيفش خالي است چاپلوس است.» چگونه مي خواهيد با سفارش اقتصاد مقاومتي را عملي كنيد؟ قيام يك ملت به داشتن اقتصاد صحيح است.
 
او در بخش ديگري از سخنان خود از ورود كالاهاي قاچاق به كشور و واردات بي رويه به شدت انتقاد كرد و گفت: كشور را پر ار كالاهاي وارداتي كرده ايد و بعد از توليد سخن به ميان مي آوريد؛ جلوي كالاي قاچاق را بگيريد سپس خواهيد ديد كه اشتغال ايجاد مي شود و بيكاري از جامعه رخت بر خواهد بست.
 
آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه واژه اي به شكوه و عظمت «غيرت» كم ديده ام، بيان داشت: در غيرت بايد سه عنصر جمع شود تا آن را بسازند؛ عنصر اول غيرزدايي است به اين معنا كه اجازه ندهيم بيگانه نفوذ كند و خودمان هم در كار ديگران تجسس نكنيم.
 
آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه دياثت يا اخلاقي است و يا سياسي عنوان كرد: كسي كه بيگانه را راه مي دهد دياث سياسي است بيگانه را در حريم خود راه دادن و وارد حريم غير شدن با غيرت سازگار نيست.
 
اين مرجع تقليد با تأكيد بر اينكه غيرت داراي سه عنصر معرفت هويت، غيرزدايي و دياث زدايي است، ابراز داشت: اين همه منابع غني در داخل كشور داريم اما بعد مي رويم گوشت و لبنيات از برزيل مي آوريم. تسطيح كردن اين همه خاك انرژي هسته اي نمي خواهد، پول و سم هم نمي خواهد بلكه فقط عرضه مي خواهد و خواهيد ديد كه گوشت و لبنيات هم ارزان مي شود اين مسأله جدي است.
 
او ادامه داد: مردم كارشان تمام شد اما اگر ما هم بگوييم كارمان تمام شد او در كمين است و خود در قرآن فرمود: «اگر دير بجنبيد شما را مي برم و عده ديگري مي آورم»
 
آيت الله جوادي آملي مسأله بعدي حائز اهميت را رهبري جامعه دانست و گفت: اگر رهبر علي بن ابيطالب هم باشد وقتي مردم و او كنار هم نيايند شكست قطعي است. بنابراين اينچنين نيست كه كشور با معجزه اداره شود بلكه نيازمند رهبري خوب است. دشمنان آن روز مروانيان و امويان بودند كه با دشمنان امروز كه صهيونيست و اسكتبار جهاني هستند خيلي تفاوت دارند. دشمنان امروز حريص تر و رذل تر هستند.
 
اين مرجع تقليد ادامه داد: اگر ما و مردم كنار هم نباشيم و بگوييم تو نباشي اما من باشم اين يك غده است. صهيونيست و آمريكا بدتر از مرواني و اموي هستند اما وقتي همه چيز را به خداوند واگذار كرديم او خود مي فرمايد كارها را براي شما آسان مي كنم.
 
ايشان در پايان عنوان كرد: كشور ما بسيار غني است و برخوردار از نعمات و مواهب الهي است و من تعهد مي كنم نه بيراهه بروم و نه راه كسي را ببندم.

 

توضيح:‌
دفتر آيت الله جوادي آملي در اطلاعيه‌اي اظهارات ايشان درباره توصيف نفوذ بيگانگان را منتشر كرد. در بخشي از اين اطلاعيه آمده است:
فقيهان شيعه، در ابواب قضاء، حدود و شهادات، بر اساس روايات معتبر امامان معصوم (عليهم السلام) احكام متعددي براي «ديوث» و «دياثت» مطرح كرده اند. همانطور كه در كتاب شريف مجمع البحرين آمده در اصطلاح ايشان، «ديوث» به مرد بى غيرتي گفته مي شود كه مردان بيگانه را بر همسرش وارد مى‌كند. دياثت از گناهان كبيره است به گونه اي كه در روايتي از وجود مقدس رسول اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) آمده است كه ديوث بوى بهشت را استشمام نمى‌كند. امام صادق (عليه السلام) نيز مى‌فرمايد: «بهشت بر ديوث حرام است».  از اين رو، شهادت ديوث نيز در محاكم شرعي پذيرفته نيست.

آيت الله العظمي جوادي آملي (دام ظله) با تبيين معناي غيرت در فرهنگ اسلامي اذعان داشتند: در فرهنگ قرآني غيرت را سه عنصر معرفت، هويت و غيرزدايي تشكيل مي دهند؛ غيرزدايي به اين معنا است كه اجازه ندهيم بيگانه به حريم ما نفوذ كند و خودمان هم در كار ديگران تجسس نكنيم. بيگانه را در حريم خود راه دادن و وارد حريم غير شدن با غيرت سازگار نيست بر اساس چنين معناي فقهي و اخلاقي معظم له با بيان اينكه  كشور ما، كشوري غني و برخوردار از نعمات و مواهب الهي است، اظهار داشتند: با وجود اين همه منابع غني در داخل كشور، واردات برخي كالاها كه در كشور امكان توليد آن وجود دارد، دليلي جزء سوء مديريت و در برخي موارد بي غيرتي ندارد... كساني كه راه نفوذ بيگانگان را درفضاي اقتصادي و يا سياسي به روي كشور مي گشايند از غيرت اقتصادي و يا سياسي برخوردار نبوده و ديوث هستند."


برگشت به تلکس خبرها