آرشیو   |  درباره ما   |  دریافت اپلیکیشن اندروید دولت بهار   |  باشگاه مخاطبان دولت بهار    RSS   |  ارتباط با ما   |  پیوندها   |  نسخه تلکس   |  گیشه مطبوعات   |  حمایت از دولت بهار  
 * صفحه اصلی    * ارسال خبر و یادداشت    * فرزند ایران (خاطرات)    * صدای مهر و عدالت (آرشیو سخنرانیهای دکتر احمدی نژاد 92-84)  
دوشنبه، 30 مرداد 1396 - 09:13   
  تازه ها:  
   آخرین مطالب  
  کی‌روش: فوتبال ایران دچار رکود شده است
  مناطق محروم سردشت میزبان جهادگران سازندگی+تصاویر
  ۲۰ کشته در جدیدترین جنایت‌ ائتلاف آمریکا علیه غیرنظامیان در سوریه
  کشته شدن ۱۶ داعشی در تلعفر
  کشته شدن ۲۰۰ داعشی و انهدام ۲۰ تانک و خودروی نظامی در دیرالزور
  برخورد ناوشکن آمریکایی با یک نفتکش
  بازگشت 300 تروریست داعشی به مراکش
  تصاویر/ روزنامه های ورزشی دوشنبه 30 مرداد 96
  تصاویر/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه 30 مرداد ماه 96
  حدیث روز/ دعای قنوت امام جواد(ع) درباره پیروزی بر دشمنان و تایید دوستان
  مانور قدرت شاگردان سیچلو در قهرمانی جهان؛ الجزایر هم حریف ایران نشد
  برتری سن‌ژرمن 10 نفره با کولاک نیمار
  تصاویری از آتش‌سوزی کوه خامی
  5نفر برتر کاپ آسیا اعلام شد
  گزارش تمرین پرسپولیس در عمان
  شمارش معکوس برای خداحافظی ترامپ؟
  حدادی امتیاز آورترین بازیکن ایران و استرالیا شد
  رونمایی از میلان نسل جدید با برد قاطع/پیروزی اینتر و توقف لاتزیو
  حدادی ارزشمندترین بازیکن جام شد
  ایران به تیم چهارم المپیک باخت و نایب قهرمان شد
  بارسای والورده با برد آغاز کرد
  تیراندازی خونین داماد به همسر و مادر زن در شاهرود
  پیش بینی هرج‎ومرج در بازار با حذف قیمت از روی کالا
  توقف روستوف در شب نیمکت نشینی عزت‌اللهی
  مصرف منظم فلفل قرمز تند سکته و حملات قلبی را کاهش می‌دهد
  عکس/ ترکیب رئال برای اولین بازی در لالیگا
  دایی صدرنشینی را از پرسپولیس می‌گیرد؟
  اتحاد بی‌سابقه ژنرال‌های ارتش آمریکا علیه ترامپ
  آزادی 12 روستا و 4 ارتفاع، دستاورد نخستین روز عملیات آزادسازی تلعفر
  میوه‌ای که شیمی درمانی می‌کند
- اندازه متن: + -  کد خبر: 418152صفحه نخست » خبردویکشنبه، 15 مرداد 1396 - 11:05
به مناسبت سالروز امضای فرمان مشروطیت
بازی پیچیده اقتدارگرایان عرفی و شرعی و جابجایی "راست" با "راست تر"
بازی پیچیده اقتدارگرایان عرفی و شرعی و جابجایی "راست" با "راست تر"دولت بهار: ما حصل دو انقلاب بزرگ ملت ایران در دو سده اخیر در نهایت جابه جایی راست و راست تر بوده است: اگر پیش از مشروطه شرع در ناحیه راست میانه و عرف در ناحیه راست تر قرار داشت و علما نمایندگی مطالبات چپ مردم را بر عهده داشتند، امروز عرف در ناحیه راست میانه و شرع در ناحیه راست تر قرار دارد و توسعه خواهان سکولار نمایندگی مطالبات چپ مردم را بر عهده دارند. آنروز نیروهای شرعی عنوان «اعتدالیون» را برای خود می پسندیدند و نیروهای عرفی برای دفع مخافان به استدلال «حفظ نظام و بیضه اسلام» تمسک می کردند و امروز نیروهای عرفی عنوان «اعتدال» را بر خود می گزینند و نیروهای شرعی آنان را به اختلال درنظام و اسلام متهم می کنند.
  

دکتر محمد حسین بادامچی/ دشواری ذاتی فهم تاریخ بشر آنجاست که روبنای نزاع اصیل میان چپ و راست را همواره نزاعی پوشالی بر سر قدرت میان راست و راست تر پر می کند: همواره بلوک قدرت راست میانه ای هست که در نقش چپ قلابی، علم مطالبات سیاسی و اعتراضات آزادیخواهانه مردم را بدست گیرد و انرژی سیاسی غیرقابل مهار چپ را تحت کنترل تکنسینهای حرفه ای سیاست قرار دهد.

 یکی از آن شکافهای اساسی دست راستی در تاریخ معاصر ایران و شاید مهمترین آن،‌ نزاع میان شرع و عرف، روحانی و پادشاه یا نهاد دین و نهاد دولت است. چپ، اگرچه در برهه های کوتاهی در حوالی مشروطه و انقلاب ۵۷ به دشواری توانسته صف بندی کاذب دو نیروی راست را بر هم زند و با یارگیری توأم از شرع و عرف صف بندی اصیلی در برابر ائتلاف پنهان راست گرایان عرفی و شرعی پدید آورد، اما هر بار پس از اندکی اختلال بار دیگر سوزن تاریخ به جای نخستین خود بازگشته است و نیروهای اقتدارگرای عرفی و شرعی به بازی پیچیده خود بر سر تقسیم قدرت و سلطه بر انسان و جامعه ادامه داده اند.   

 امین الدوله، منورالفکر راست گرای عصر قاجار در روزگاری که دیگر همتایان او سودای سرنگونی پادشاهی ناصرالدین شاه را در سر می پرواندند، در نامه ای به وی، صحنه تحولات سیاسی ایران و بویژه فعال شدن گسل روحانیت و سلطنت را چنین توصیف می کند:

تدبیر و کفایت علما باعث تقدم و شدت نفوذ ایشان نشده است، چرا که نفاق و خلاف خودشان با یکدیگر و آن همه معاملات  فضیعه و احکام غیرمشروع که از دوایر آنها صادر و حقوق خلق را ضایع می کنند و خون ها که از ظاهر و باطن این قوم در دل مردم هست، بایستی مرجعیت مسلمین یکباره از ایشان منصرف شده باشد. [در واقع] بی اعتنایی و ناحسابی و شر و شلتاق دستگاه دولت و سیاق حکمرانی، مردم را نه از روی اعتقاد و اعتماد و نه به دلخوشی و امید به آقایان ملتجی کرده است، بلکه از کام شیر به دهن اژدها می روند. هر روز که دولت یک محکمه منظم و دادخواهی معتدل موجود کند و مردم ببینند که عرض و مال آنها به میزان حق و عدل محفوظ است، برای علمای اعلام جز مسائل حلال و حرام و فتاوی و صلوات و صیام نخواهد ماند.» (به نقل از کتاب جابه جایی دو انقلاب، مهدی نجف زاده، ص ۱۴۵)

 نکته بسیار جالب این است که در صورت جابه جایی کلمات «دولت» با «علما» تحلیل امین الدوله را عینا می توان درباره انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و اقبال مردم به دولت عرفی در برابر حکومت شرعی به کار برد. در واقع این پابرجا بودن صحنه کلی منازعه شرع و عرف به رغم تمام تحولات و مباحثات و حوادث تاریخی، این نکته را به نظر می رساند که ما حصل دو انقلاب بزرگ ملت ایران در دو سده اخیر در نهایت جابه جایی راست و راست تر بوده است: اگر پیش از مشروطه شرع در ناحیه راست میانه و عرف در ناحیه راست تر قرار داشت و علما نمایندگی مطالبات چپ مردم را بر عهده داشتند، امروز عرف در ناحیه راست میانه و شرع در ناحیه راست تر قرار دارد و توسعه خواهان سکولار نمایندگی مطالبات چپ مردم را بر عهده دارند. آنروز نیروهای شرعی عنوان «اعتدالیون» را برای خود می پسندیدند و نیروهای عرفی برای دفع مخافان به استدلال «حفظ نظام و بیضه اسلام» تمسک می کردند و امروز نیروهای عرفی عنوان «اعتدال» را بر خود می گزینند و نیروهای شرعی آنان را به اختلال درنظام و اسلام متهم می کنند.

 این وضعیت در یک کلام یعنی آنکه انقلاب اسلامی هم علی رغم عظمت مضاعف آن نسبت به نهضت مشروطه سرآخر نتوانست که «نظام سیاسی ایرانشهری رسوب کرده در تاریخ ما» را دگرگون کند و باز هم اشباح اسطوره ای دین سالاری و سلطنت روح آنرا به تسخیر درآورده اند. امروز پرسش ما که به  آرزوی تاریخی امکان توسعه خارج از ساختار اقتدارگرا و بسته عرفی و شرعی می اندیشیم این است که آیا امکان برون رفت از این ساختار منحط تاریخی وجود دارد یا اینکه آنطور که سیدجواد طباطبایی از ما می خواهد باید بپذیریم که ایران، تا بوده همین بوده و تنها انتخاب ما میان سلطنت عرفی و حکومت مطلقه شرعی است؟

   
  

اضافه نمودن به:          

نظرات کاربران: 29 نظر (فعال: 26 ، در صف انتشار: 0، غیره: 3)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1396/5/15 - 12:21 |     17     13     |
آره و چه خوب دیدیم چه روشنفکران عزیز شما چطور علما را از کارها برکنار کردند و عرض و مال مردم را به میزان حق و عدل محفوظ داشتند! و چطور کاری کردند که مردم آرزوی حکومت ناصرالدینشاه را نکنند!
همین مانده که یک بدبخت غربزده قاجاری بشود استاد حضرات بهاری یعنی مدعیان سابق عدالتخواهی و حکومت مهدوی!
دارید واقعا کجا می روید؟ به اسم آزادی بیان سایت خود را به جولانگاه حضرات ضد دین و آتاتورکهای وطنی تبدیل کرده اید و هنوز می گویید احمدی نژاد در خط عدالت و بهار انسانیت است؟

اما نویسنده مغرض متن هم بداند، مبارزه با یک طاغوت همیشه آسانتر از مبارزه با 80 میلیون طاغوت است. در زمان قاجار شاه یک نفر بیشتر نبود. علما هم نماینده و زبان توده مردم و محل پناه و التجای آنها بودند. لهذا وقتی علما اراده می کردند مانند فلان تصمیم شاه یا فلان قرارداد استعماری بشوند به سادگی موفق می شدند. چنانچه تنها وجود یک عالم پر نفوذ قدرتمند مانند ملا علی کنی در تهران سبب شد که قرار رویترز تنها یک اشاره آن عالم بزرگ لغو شود و میرزاحسین خان سپهسالار منورالفکر دلال خائن ایرانی آن قرارداد فورا عزل شود. در زمانی هم که آن عالم بزرگ در قید حیات نبود و قرارداد رژی امضا شد اینبار مرجعیت نجف بود که با یک فرمان یک سطری در تحریم تنباکو کمر شاه و ارباب انگلیسیش را شکست.
اما وقتی مشروطه آمد دوره گذار از استعمار قدیم به استعمار نو رخ داد. یعنی اینکه به جای آنکه یک نفر خائن مستبد به طور مستقیم یا غیر مستقیم کشور را برای استعمارگر اراداره کند ، ظاهرا این مردم بودند که با رای خود بر تصمیمات استعماری صحه می گذاشتند و به این ترتیب نتیجه این شد که هر گاه علما می خواستند با فلان تصمیم استعماری یا خلاف شرع مبارزه کنند متهم می شدند که دارند علیه مردم رفتار می کنند. در واقع نتیجه مستقیم مشروطه این بود که استعمار قویتر از قبل ادامه یافت با این تفاوت که مردم خیال می کردند دارند رای می دهند و تصمیم می گیرند و نمی فهمیدند که آنکه نظر و فکر و رای آن را دارد مهندسی می کند همان استعمارگر است.
لهذا بزرگترین نابغه تاریخ ایران مرحوم شهید شیخ فضل الله نوری بلافاصله آنچه را دیگران در آینه نمی دیدند و هنوز هم نمی بینند در خشت خام دید. او بود که به سرعت متوجه شد گروههای بابی و بهایی محرک اصلی مشروطه هستند و برخی علما هم متاسفانه فریب این جریان را خورده اند.
لهذا بالای منبر کتاب اقدس بهاییان را باز می کرد و این جمله را از آن می خواند سوف تنقلب فیک الامور و یحکم علیک جمهور النّاس انّ ربّک لهو العلیم المحیط.
و البتّه مضمون بیان به فارسی می رساند که ای ارض طاء طهران بزودی در تو انقلاب و تحوّلی صورت خواهد گرفت و مردم بر تو حکومت خواهند نمود!!
و شیخ شهید میفرمود به خدا مشروطیت کار بهاییان است و برنامه آنها است که مقابل قانون خدا به اسم مردم قانون بگذارند...

والله بالله تالله هنوز دعوا ادامه دارد. هنوز هم مدعیان جامعه مدنی و اصلاحات همه بدون استثنا یا
شخصا بهایی هستند یا حامی بهاییان.

البته مهم نیست که شیخ فصل الله شهید شد. مهم نیست که نسیم شمال ابله مرتب اشعار هزل برای تمسخر او سرود. مهم نیست که گفتند قوطی سیگارش بودند. مهم نیست که گفتند از شاه پول گرفته! ..
مهم این است که تا آخر این لحظه بر حق و عدالت ایستاد و زیر برق روس و عثمانی نرفت که جان خود را نجات داد.
ای کاش یک موی شیخ فضل الله در تن مدعیان بهاری بود.

بهزاد
| 1396/5/15 - 14:04 |     11     8    
پاسخ: کاش می فرمودید کجای این مطلب به شما برخورده. انتخاب از میان بد و بدتر که ما ضدانقلاب! در توجیه رای دادن به ...میگیم همین مگه نیست که عین الدوله گفته بوده؟ توی این دو وجب کامنت نمیشد بگید خب به نظر شما راه برون رفت از دوراهی ...یا ... وجود داره یانه؟
ناشناس
| 1396/5/15 - 17:26 |     7     1    
پاسخ: به بهزاد
اتفاقا تاریخ در مورد عین الدوله هم جفا و افراط کرده است که خودش بحث دیگری می طلبد. اما آنچه دردناک بود تکرار اراجیف منورالفکر ها علیه مرجعیت شیعه بود. قطعا علمای شیعه بدون خطا نبوده اند اما افتادن از چاله به چاه و تکرار نظرات سکولارها چیزی است که واقعا دیدنش در دولت بهار عادی شده.

اما راه حل را تمام جهان دارد فریاد می زند. نیاز به حاکمیت پادشاهی مطلقه از شجره طیبه. مردی که در عین داشتن قدرت مطلقه بدون خطا و گناه و در نهایت عصمت و عدالت باشد. اگر می بینید در ارباب حلقه ها چنین شخصی به صورت آراگورن پرداخته می شود یا در سایر افسانه های عصر جدید مانند دلتورا و نارنیا و نظایر آنها هیچ حرفی از دموکراسی نیست و همیشه این قهرمانی از تخمه پادشاهی است که به عنوان منجی ظاهر می شود به همین دلیل است که الان فطرتها در جستجو آن حاکم حقیقی هستند.
جز این هم مطلقا راهی وجود ندارد. منتهی تا بشریت رسما اعتراف نکند که هیچ راهی نیست و دیگر نفس کشیدن ممکن نیست ظهور در کار نخواهد بود.

کورایم
| 1396/5/15 - 19:11 |     5     5    
پاسخ:
✅خلاصه نامه‌ی آیت الله آخوند خراسانی بزرگ‌ترین مرجع وقتِ خودش به آیت الله نائینی،
در 100 سال پیش،

درباره مضراتِ حکومت اسلامی❗️
بسیار خواندنی‌ست :

1. دیگر ادیان هم ترغیب می‌شوند حکومتِ متعصب دینی تشکیل دهند و نزاع دینی شکل می‌گیرد.

2. وقتی روحانیون پا به حکومت بگذارند، دیگر نمی‌توانند عیوب خود را ببینند و توجیه می‌کنند و فسادها را نادیده می‌گیرند.

3. مسند روحانیت، مسندِ مبارزه با فساد است؛ و مسندِ حاکمان،همواره توأم با فساد.
با این کار، هم مسند مبارزه با فساد را از دست می‌دهیم و هم روحانیت را مفسد می‌کنیم.
وای به روزی که بگندد نمک
حتی اگر فاسد نشویم همه مفاسد را به گردن روحانیت می‌نویسند و دین نابود می‌شود.

4. علم حکومت‌داری و سیاست، یک علم و فن است؛ و روحانیون از این علم، حداقل تا الان کاملاً تهی هستند.
ورود بدون علم و تجربه و فن به این حوزه بدون طی مراحل آن باعث آبروریزی برای روحانیون می‌شود.
صرف این‌که روحانیون انسان‌های خوبی هستند که دلیل نمی شود هر علمی و هر فنی را بلد باشند.

5. آمال و آرزوی ما تبعیت حکومت از دین است در حالی‌که اگرحکومت را در دست گیریم، به تبعیتِ دین از حکومت دچار خواهیم شد.

6. چون مردم، ما را نایبان امام زمان می‌دانند، انتظار دارند حکومت دینی هم، همان شرایط را ایجاد کند. و وقتی نتوانیم در آن سطح، عدالت را برقرار کنیم، نسبت به امام زمان و دین، سست عقیده می‌شوند.

7. اکنون که مناصب حکومتی نداریم ، این‌همه اختلاف نظر وجود دارد. اگر به حکومت برسیم، این اختلاف نظر، باعثِ چندپاره‌گیِ دین و ایجاد فرقه‌های جدید و آسیب به دین می‌شود.

8. ما فقط سواد فقهی داریم.
و چون فقیهِ خوبی هستیم
که تازه، همه‌‌ی ابوابِ فقه را هم نمی‌دانیم ، دلیل نمی‌شود که به علوم دیگر مانند مدیریت و ... هم تسلط داشته باشیم.
علم فقه، یک علم است با مسائل خودش؛ و ربطی به اداره‌ی جامعه و مسائل آن ندارد.

9. اسلام را در طول چندین قرن، حکومت اسلامی نگه نداشته است بلکه حوزه های علمیه نگهداشته‌اند.

10. اکنون که دست ما به حکومت نرسیده است، اطرافیان ما چه کارها که نمی‌کنند ! ...
وای به روزی که دست‌مان به حکومت برسد !
بستگان ما، در صورت حکومت، از موقعیت استفاده خواهند کرد و باعث آبروریزی برای مرجعیت و دین اسلام خواهند شد و مردم آن‌ها را به پای ما می‌نویسند.

11. کسانى که مناصب حکومتى را در اختیار دارند، فریب‌کارى و ناراستى و دروغ ‌گویى، از لوازم اولیه‌ی کار و شغل خود مى‌دانند؛
و شاید هم در پاره‌ یى از موارد، امور آن‌ها بدون دروغ نمى‌گذرد؛
زیرا محتمل است که در پاره یى جاها به دلیلِ مصالحِ مهم ‌ترى، دروغ گفتن براى آن‌ها مجاز باشد. اما به همین دلیل که اشغال این مناصب، با پرهیز از دروغ، منافات دارد خوب و بد و درست و نادرستش‌ به کنار
علماى دین باید از این مناصب بپرهیزند؛ زیرا اگر بخواهند پایبند راستى و صداقت باشند، امورشان نمى‌گذرد؛ و اگر هم بخواهند مثل بقیه سیاستمداران، هرجا که صلاح دیدند دروغ بگویند، این کار دو خطر بزرگ دارد؛
یکى این‌که خرده خرده، قبح دروغ در نظرشان از بین مى‌رود و تقید آنان به صداقت، در موارد دیگر متزلزل مى‌شود؛ و این امر، گرچه براى همه بد است ولى براى عالِمِ دین، از همه بدتر و خطرناک ‌تر است.
دیگر این که عامه مردم وقتى ببینند علماى دین با هر عذرى، و لو موجه در موارد متعدد دروغ مى‌گویند، کم کم این شبهه برای‌شان پیش مى‌آید که پس نکند در موارد دیگر، از جمله در احکام الهى و اعتقادات دینى و مذهبى نیز علماى دین به دلیل عذرهاى ولو موجه دروغ می‌گویند و آنگاه ایجاد چنین تصورى در اذهان عامه مردم، بسیار خطرناک است و بالمآل موجب بى اعتقادى آنان به مبادى و آداب دینى خواهد شد.

12- پس از همه اینها، مردم وقتی از دست حکومت به جان می آیند، به ما پناه می آورند. اگر حکومت در دست ما باشد چه کنند، و کجا بروند و به که پناه ببرند؟

از کتاب : «دیدگاه‌های آخوند خراسانی و شاگردانش»،
نوشته آقای علی اکبر ثبوت،
فصل اول، صفحه 18 به بعد.

به تک تک موارد دقت کنید و ببینید چه قدرت تحلیل و آینده نگری عمیقی در متن موجود است.

ایمان
| 1396/5/16 - 01:42 |     2     5    
پاسخ: متاسفانه شما تاریخ رو نمیدونی.
شیخ فضل الله توسط چند مرجع تقلید محارب تشخیص داده شد و توسط یک روحانی به اعدام محکومشد.

ناشناس
| 1396/5/16 - 08:31 |     3     6    
پاسخ: بزرگترین نابغه ایران شیخ فضل الله نوری ؟؟؟؟ چه معنی دارد که زنان درس بخوانند در حد اینکه زنان بتوانند قران بخوانند برایشان کافیست . شیخ فضل الله نوری . حال خیانتی که به مشروطه کرد بماند
کورایم
| 1396/5/16 - 09:00 |     1     0    
پاسخ: من مطلب شما را خوندم و محتوای ان دقیقا تایید مقاله هستش و اینکه بهاری ها را متهم میکنید و جلوی روی خود گذاشتید و توقع تان از اونهاست بمثال دست شستن از دیگر جریانات سیاسیست ؛ و اینکه مجلس را راه نفوذ استعمار و بهاییت میدونید ؛ حالا فارغ از نظر ما ؛ یعنی شورای نگهبان و بالکل اسلامییت نظام را زیر سووال میبرید و کل انقلاب اسلامی را که البته هم تایی مقاله هستش هم با من هم نظرید ؛
ناشناس
| 1396/5/16 - 13:05 |     1     1    
پاسخ: به ایمان
کدام مراجع؟ حتی امثال آخوند خراسانی هم چنین ادعایی نکردند. اگر هم کرده بودند مهم نبود چون حقانیت شیخ از آفتاب روشنتر است.

به ناشناس 1396/5/16 - 08:31
بله. این هم دلیل دیگری از نبوغ شیخ فضل الله. واقعا چرا زنان باید بروند به اسم علم و دانش دانشگاهها و سپس مشاغل را اشغال کنند که نتیجه بشود وضع فعلی؟ مشرطه هم کفر محض بود و خدا هرکز حامیانش را نخواهد بخشید.

به کورایم کوردل
یک حقیقت است با دو برخورد. نویسنده هایی که می گویند در دعوای اسلام با دموکراسی اسلام را رها کنیم و من که می گویم دموکراسی را رها کنید و به اسلام بازگردید

ضمنا
نمی دانم این نامه واقعا نامه آخوند خراسانی است یا نه. اما اگر حقیقت
داشته باشد می شود به معنای سخن مرحوم صاحب عروه سید محمد کاظم یزدی پی
برد که آخوند خراسانی علم دارد اما دین ندارد.

کافیست ذره ای بیندییشد.
مواردی که در این نامه ذکر شده اصلا به خود حکومت پیغمبر هم وارد است.

1- البته که حکومت دینی تشکیل بدهند و اتفاقا وظیفه ما مبارزه با حکومت
طاغوت است. چرا نویسنده این نامه - که بعید است واقعا آخوند خراسانی
باشد- از این تقابل بترسد؟

2- اولا همه را نباید جمع ببندند. همیشه افراد سالم و دور از هوا و هوس
هستند. ثانیا مگر سایر اقشار و حاکمان فرشته هستند؟ قطعا اگر کسی با تقوا
نباشد چه روحانی و چه غیر روحانی به فساد ممکن است دچار شود؟

3- باز هم همان جواب مورد دوم. ضمنا چه اشکالی دارد یک روحانی با تقوا
باشد و مانع فساد شود؟ اگر آخوند بر این باور است که روخانیون همه از دم
بی تقوا هستند که خودش هم یکی از آنها!

4- این دروغی بزرگ است و مهمترین دلیل که من شک کنم که آخوند این نامه را
نوشته همین مورد است. چون اتفاقا خود آخوند بیشتر مداخله را در سیاست کرد
و هرگز نگفت سیاست فنی است که در حوزه ها یاد نمی دهند! از این گذشته در
اسلام چیزی به نام علم سیاست وجود ندارد. چرا که به قول منتسکیو سیاست
علم قدرت سازمان یافته است. بدیهی است که با این تعریف به دست آوردن قدرت
از هر راه می شود هدف. در حالی که در اسلام رسیدن به قدرت لزوما هدف نیست
و هدف انجام تکلیف است ولو به شهادت منجر شود. اگر هم به قدرت منجر شد
اصلا حزب بازی و قدرت بازی در آن جایی ندارد. آن همان تعریف سیاست یعنی
پدرسوختگی است که امام خمینی فرمود ما از اول هم در آن نبوده و نیستیم.

5- خوب دچار نشوید. اگر قرار است الگو و پیشوای ما امثال محمد و علی
صلوات الله علیهما و آلهما باشند چرا دچار ترس تبعیت دین از حکومت شویم؟
اگر آنها را قبول ندارید و به عنوان الگو نمی پذیرید چرا اسم خود را شیعه
گذاشته اید؟

6- چرا نتوانید عدالت را ایجاد کنید؟ اگر مردم ببینند که حرف و عمل شما
یکی است به عدالتتان باور می دارند. اما اگر خودتان می دانید که عدالت
ندارید چرا ادعای مرجعیت می کنید؟ نه فقط شرط حکومت که شرط مرجعیت هم
عدالت است!

7- این حرف درستی است که ایجاد حاکمیت اسلامی ممکن است سبب تفرقه شود.
اما آیا حکومت عدل امام علی علیه السلام سبب تفرقه نشد؟ چرا آخوند گمان
کرده باید جلوی سنت الهی غربال را بگیرد؟ اتفاقا وجود غربال نشانه
حاکمیت حکومت حق است.

8- این هم تکرار مورد چهارم است و پاسخش باز همان است. تازه مگر قرار است
همه تخصص ها را یک نفر داشته باشد؟ کافیست تعداد صاحبان تخصصهای گوناگون
به شرط عدالت و تقوا با شما همکاری کنند.

9- این حرف هم دروغ است. چرا که به قول جلال آل احمد حوزه ها یک دولت
مخفی در دولت آشکار داشتند. نظامی که برای خودش مالیات و خمس و زکات می
گیرد و مبلغ و نیرو پرورش می دهد و یا حکم جهاد می دهد و یا قرنها کنترل
امور اداری نظیر ازدواج و طلاق و اسناد را امضا می کند بی آنکه حکم دولتی
داشته باشد معنایش وجود دولت سایه است که فقط سلطنت ظاهری نداشته است.

10- عجب! پس آخوند قبول داشته که اطرافیانش فاسدند. پس چرا آنها را بیرون
نمی کرده و به آنها از بیت المال و وجوهات می داده است؟ حالا چرا باید
دلسوزی چنین کسی برای اسلام را باور کنیم؟ بروید در اطرافیانتان دقت کنید
و ببینید امثال شیخ انصاری چگونه آن شاگردان فوق العاده را تربیت کردند
که دستشان به شبهه ناک دراز نمی شد.

11-این بند هم نشانه خروج نویسنده - که بعید است آخوند باشد- از تشیع و
انکار عصمت ائمه علیهم السلام است. چرا که می گوید ..کسانى که مناصب
حکومتى را در اختیار دارند، فریب‌کارى و ناراستى و دروغ ‌گویى، از لوازم
اولیه‌ی کار و شغل خود مى‌دانند.. و توجه ندارد این همه حکومتهای دینی که
قرآن برای امثال یوسف و طالوت و داوود و سلیمان علیهم السلام ذکر کرده یا
حکومت رسول الله صلی الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه السلام را هم
العیاذ بالله شامل می شود!
گویا خیال کرده عصمت معصومان برای خودشان است که بگذاریمشان در موزه به
جای اینکه از دستورات آنها استفاده کرده و به آنها اقتدا کنیم! گویی هر
کس حکومت کند محکوم است که ماکیاول باشد! با این حساب کلا دین در دوره
غیبت باطل شده و قرآن برای اهل این دوره نازل نشده است!


12- که جوابش در همه بندهای فوق هست. به علی علیه السلام اقتدا کنید تا
مردم اکر هم از کارگزران شما خلافی دیدند به خودتان پناه ببرند و به تقوی
و عدالت شما یقین داشته باشند.

خلاصه اینکه مشکل نویسنده دوری شدید از الفبای اعتقادات شیعه است و گمان
کرده که در عصر غیبت باید حکومت سکولار باشد و اسلام به دسته آفتابه بسته
شود و صرفا مشغول غسل و شکیات و سهویات باشد و همه آنچه دستورات حاکمیتی
اسلام است تعطیل گردد!

هر چند اختلاف فکری و اشتباهات دی آخوند در عصر مشروطه قابل انکار نیست
اما مطلقا نمی شود باور کرد این نامه را او نوشته باشد.


امیر.
| 1396/5/16 - 14:44 |     6     1    
پاسخ: کورایم.
طبق این نظر شیعه نباید حکومت تشکیل بده انقلاب و تشکیل حکومت توسط امام خمینی اشتباهی بزرگ بوده!!
تا زمانی ک شیعه حکومت تشکیل نده و نتونه از مسلمون ها در همه جای دنیا حفاظت کنه نمیتونه زمین ساز ظهور آقا امام زمان عج باشه اگه خدا بخواد میتونه با معجزه جان امام زمان بعد ظهور حفظ کنه ولی قراره جان امام زمان زمینی و توسط خودمون حفظ بشه تا وقتی شیعه حکومت نداشته باشه نمیتونه همچین کاری کنه یعنی قدرت حفاظت جان حضرت نداره مثلا اگه امام بیاد و تو ی مسجدی بخواد صحبت کنه چی باعث میشه دشمن با موشک اون مسجد نزنه؟ بجز ترس از شیعه و توان بازدارندگی شیعه بگن اگه دست ب امامشون بزنیم دنیامون رو سرمون خراب میکنن مگه واسشون چیزی با ارزشتر از دنیا هم هست؟ اینکه امروز ما توان اینو داریم ک از مظلوم های سوریه عراق یمن و فلسطین دفاع کنیم یعنی داریم ب خدا میگیم حجت تو بفرست ما دیگه زرنگ شدیم قوی شدیم مثل 11 تا امام دیگه نمیزاریم این آخری شهید بشه امام علی تو مسجد ضربه شمشیر خورد ب سر مبارکش چون شیعه نمیفهمید باید چند تا محافظ واسه حفاظت از امامش بزاره.
کنار کشیدن شیعه از حکومت چیزیه ک دشمن میخواد دوست دارن ما فقط بریم تو مسجد نماز بخونیم میگن بزارید انقدر نماز بخونن تا فنر کمرشون در بره ولی ب حکومت کار نداشته باشن قبل انقلاب هم مردم ایران هم نماز میخوندن هم عزاداری میکردن ولی کسی باهامون کار نداشت همین آمریکا بهترین تسلیحات نظامی ب ایران میداد چون حکومت شیعی نبود حکومت شیعی یعنی زمین سازی ظهور و ظهور یعنی گردن زدن ابلیس پس ابلیس و نوچه هاش هرکاری میکنن تا این انقلاب زمین بخوره مطلب کاملا روشنه.

ناشناس
| 1396/5/18 - 10:55 |     1     0    
پاسخ: به کورایم
پاسخ دروغ نامه منسوب به آخوند خراسانی را ذیل متن تفاوت جنسیتی در تبعیض‌های مبتنی بر دینداری در ایران که آنجه هم کامنت گذاشتید دادم. برو بخوان.


یک جانباز
| 1396/5/15 - 12:57 |     7     8     |
جناب دکتربادامچی اینگونه سخن گفتن وتجزیه وتحلیل کردن شماراهم راهی انجایی میکند که مجبور شوی برای اثبات اظهاراتت روزها از خوردن نان حلال احمدی نزاد محروم شوی .باباجان من به خودت رحم نمی کنی به جوانیت رحم کن .به هرحال بسیاردقیق وضعیت را شکافتی احسنت .عا

دوست سابق
| 1396/5/15 - 13:50 |     12     3     |
جناب دکتر! متن نوشتار شما عجیب، آدم را یاد نام انگور در داستان معروف مولوی می اندازد.
دوست عزیز! پلو خور های سفارت بیگانه یا شعبان بی مخ های ملی شدن نفت یا تئوری باف های تجدید نظر طلب مردود اصلاح یا مدیران جهانی پستوی بزک نمیر بهار میاد یا خندانندهای برتر تعامل با دنیا، همه نام یک چیز بیش نیستند؛ چه آنها را عرفی یا شرعی چه چپی یا راستی یا راست تر، یا هر چیز دیگری بنامید؛ آنها فقط آدرسی اشتباهی از جمهوری اسلامی هستند؛ نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیش.

رضا
| 1396/5/15 - 14:12 |     10     12     |
این دکتر بادامچی می رفت بادام می کاشت بهتر از این تحلیل های آبکی بود . زدن بر سر مرجعیت شیعه محور همه این تحلیل های آبکی است که خط آصلی آن را بهائیت فراهم کرده و افرادی بی اطلاع و خام تکرار می کنند و داستان می بافند

فتح
| 1396/5/15 - 14:44 |     7     6     |
ای رضای دور از رضا یعنی عمامه های انگلیسی را منکر می شوی؟ الان که الا ماشاءالله
قابل شمارش نیست ودر قبل هم که ممد علی باب رئیس عمامه های انگلیس بود
از اول اسلام عمامه به سر قلابی وانگلیسی بوده و خواهد بود
اینقدر جوش نخور برای عمامه

ناشناس
| 1396/5/15 - 17:27 |     3     2    
پاسخ: و آیا وجود تعدادی عمامه انگلیسی که اتفاقا توسط خود مراجع شیعه تکفیر شدند می شود بهانه ای برای تکرار حرف بابیان و دموکراسی؟

روح رفسنجانی
| 1396/5/15 - 14:50 |     7     0     |
دکتر بگم بگم اینقدر نگفتی که امروز دوباره بقایی را بردن دادسرا .

ابراهیم
| 1396/5/15 - 15:42 |     6     0     |
شیخ فضل اله را کشتند و روی جسدش ...

خسروایرانی
| 1396/5/15 - 19:22 |     1     0     |
کاش اشتباه میکردم ولی نه.درست این است که فتنه برد نه اونهایی که روبان سبز داشتن بلکه اونهایی که نفهمیدن سال 84 طرف ورود ممنوع اومده وداخل محدوده قدرت وثروت صاحبهای خود خوانده ایران زمین اونی که مرد برنامش کاملازنده است وتا ریشه ایران وایرانی درنیاد ول کن نیست

شهید گمنام
| 1396/5/16 - 11:53 |     0     1     |
لطفاتوجه بفرمائید

چپ وراست & عرف وشرع نیرنگ خردیک جریان هستندبه نام«جریان فرعی مکتب خالده»که به شدت با فلسفه نتهامخالف که دشمن است این جریان«حکیم رجبعلی تبریزی»دربرابر«جریان اصلی مکتب خالده» درهندسه قدرت امپراطوری صفوی که درحوزه علمیه توسط علمافیلسوف افلاطونی استراتژی های آن ترسیم می شددردرون حوزه علمیه نفوذداده شد. تمرکزبرگزاره های انتزاعی عرف وشرع & چپ وراست مصادف است باسقوط درباطلاق مکتب انگلیسی انجمن حجتیه عرف آخوندیسم شرع این دوگزاره یک پیکره هستنددردپارتمان اسرائیلیات تنهاراه نجات امتهاوجامعه ازجهل مقدس وظلم مقدس این هژمون اسپارتی اسلام الکساندری بازگشت به فلسفه درمکتب است همان گزاره ای که حوزه علمیه رادچارخشم میکندکه: « ... مکتب درست کرده است ناسیونالیسم ایرانی ..» تنهاراه نجات ازافریط استبدادروحانی بازگشت به فلسفه فلسفه است





ناشناس
| 1396/5/16 - 14:35 |     1     0    
پاسخ: در خطا هستید. البته من طرفدار فلسفه و مخالف مکتب تفکیک هستم اما فلسفه تاجایی در اسلام مورد پذیرش است که نتیجه تفلسف رسیدن به همان گزاره های دینی باشد. اگر فکر کرده اید فسلفه ای که به نتایج ضد قرآن و عترت منجر شود مورد تایید است اشتباه کرده اید.
اتفاقا همه ارزش حکمت متعالیه و فلسبفه صدرایی وحدتی است که بین فلسفه و عرفان و حدیث ایجاد می کند.

ناشناس
| 1396/5/16 - 21:34 |     0     1    
پاسخ: در پاسخ به ناشناس 14 :35 . فلسفه تفکر و غور در امور برای رسیدن به حقیقتی نامکشوف است اگر هدف و نتیجه از ابتدا مشخص شد و بخواهیم با تفکر ان نتیجه را اثبات کنیم اصلا چه لزومی به فلسفیدن . ان فلسفه ای که شما به دنبالش هستی به درد خودت هم نمی خورد چه برسد به دیگران از ان تتمع ببرند . وقتی جواب را داری چه نیازی داری به حل مسئله ؟؟؟
رضا
| 1396/5/17 - 13:01 |     0     0    
پاسخ: فلسفه یعنی کفر . این حقیقتی است که شما از ملاحظه مدعیان فلسفه براحتی در میابی اگر خودت رو بخواب نزده باشی
ناشناس
| 1396/5/18 - 18:42 |     1     0    
پاسخ: به ناشناس
1396/5/16 - 21:34
مثل اینکه بگویید مهم این است دانش آموزان فکر کنند و الات را هر طور بلدند جواب بدهند و مهم نیست که کلید سوالات را نداشته باشیم!
تفلسف با تعریف شما همان کفر محض است که تفکیکی ها میس گویند چون امثال شما را دیده اند. اما عقل در اعتقاد اسلامی لزوما باید به نتایج وحیانی منجر شود پس تفلسفی که نتیجه دیگری بدهد مثل سوالی است که اشتباه حل شده و نتایجی غیر از کلید سوالات را می دهد.
البته ما معتقدیم این کلید سوالات وجود دارد.
اما فلاسفه غربی از اساس معتقد به وجود چیزی به نام حقیقت و کلید سوالات نیستند و در نتیجه بعد از سالها تفکر همه به شکاکیت و ندانم گرایی رسیدند.


خسروایرانی
| 1396/5/16 - 17:33 |     2     1     |
دم آقای مشائی گرم که درست زد وسط خال.نامه ای که به آقای خاتمی نوشتن نشون داد که دلسوزان کشور ول معطلند اونی که از57 ریشه همه نیروهای اصیل ایران را زد وانقدر جنگ را کش داد که همه نیروهای راستین انقلاب از صحنه حذف شده وایل وتبار خودش وریاکارهای نوکیسه توصحنه بمونند.نه اصلاح طلب مومن توبازی هست نه عدالت طلب فقط وفقط عروسکهای خیمه شب بازی

ناشناس
| 1396/5/17 - 20:51 |     1     1    
پاسخ: به به
مجددا خلقی ها و پیکاریها اظهار وجود کردند!


حسن
| 1396/5/18 - 23:41 |     0     0     |
ارائه این متن منتسب به مرحوم آخوند خراسانی از دو ساحت قابل بررسی است.
یا منتشرکنندگان، این متن را به این جهت در معرض عموم قرار داده اند چون آخوند خراسانی یک عالم دینی است و می خواهند بگویند ورود به سیاست از منظر دینی اشتباه بوده و موجب هدم دین خواهد شد و یا سخن ایشان را به عنوان یک متفکر و اندیشمند ارائه کرده اند.
اما اگر منظور آنها از منظر دینی است و دغدغه دین را دارند باید عرض کنم:
1- مرحوم آخوند حد اقل در این متن همانگونه که عرض شد، هیچ دلیل فقهی کتاب، سنت،عقل و یا حتی اجماع بر وجوب عدم دخالت روحانیت در امور حکومتی ارائه نکرده است و آنچه ایشان آورده در صورت صحت استناد متن به ایشان استحساناتی است که با توجه به حوادث دوران ایشان و عدم تجربه فقهاء و سابقه تشکیل حکومت دینی و بازیهایی که خناسان و افراد مغرض و منحرف انجام دادند تا حدودی طبیعی است . گرچه همه این ایرادات پاسخ متقنی دارد و از طرفی همانطور که می دانید اتفاقا دلایل فقهی بر خلاف آن موجود است که می توانید آنها را در کتب فقهی بیابید.
2- تا کنون هیچیک از علماء شیعه حداقل تا جایی که بنده اطلاع دارم مخالفتی در اجرای احکام حکومتی اسلام نداشته و اگر چنین بود تا کنون مخالفان آن را بارها بر سر موافقین کوبیده بودند. آنچه محل اختلاف بوده تنها در میزان اختیارات فقیه بوده است که در جای خود قابل بررسی است.
3- همانگونه که مطلعید برادران اهل سنت چنین محدودیتی برای خود قائل نشده اند و اتفاقا برخلاف آنچه متن مدعی آن است، این عدم تشکیل حکومت دینی توسط شیعیان است که به نوعی نقص مذهب شیعه محسوب می شود ونه حسن و کمال آن.
4- با تشکیل حکومت اسلامی توسط امام خمینی هم در عمل توانایی مذهب شیعه در اداره جامعه ثابت شد و هم احکام اسلامی مطابق مذهب شیعه از جمله احکام کیفری مانند حدود قصاص ، دیات و تعزیرات اجرا می شود و هم احکام حقوقی آن. و هم با برپایی حکومت اسلامی و تبلیغات دینی توسط حکومت اسلامی بسیاری از مردم جهان به مذهب حقه جعفری هدایت شده اند.
5- نه تنها سخن آخوند برای ما حجت شرعی نمی آورد، بلکه بسیاری از فقهاء معاصر با دلایل شرعی موافق تشکیل حکومت اسلامی هستند، حد اقل بر ما به عنوان مقلدین مراجع شیعه، فرض است که بر این منشا و مرام باشیم و از این جهت نیز حجتی در برابر خداوند داریم و لذا بر حق خواهیم بود.
اما اگر انتشار سخنان ایشان به عنوان سخن یک فرد متفکر و اندیشمند است باید عرض کنم در میان متفکران و دانشمندان مسلمان و حتی غیر مسلمان، با توجه به رویدادهای قرن اخیر و فروپاشی حکومت های کمونیستی و عجز و بن بستی که سایر نظامات حقوقی جهانی اعم از غربی و شرقی گرفتار آن شده و درحل معضلات جهانی در مانده اند، طرفدران چندانی در جدایی دین از سیاست دیده نمی شود الا نادر افرادی که یا عوامل استکبار و دشمنان اسلام هستند و یا عده ای روحانیون قشری مسلک و متحجرند که برخلاف تبلیغی که می کنند خود در سیاست دخالت می نمایند. و از حسن اتفاق شکل حکومتی مد نظر جمهوری اسلامی در بین اندیشمندان جهان طرفداران خود را داشته و مورد مطالعه و توصیه است. نمونه آن را می توان حد اقل در اصحاب رسانه های جمعی خارجی مشاهده کرد. و نمونه دیگر آن الگو پذیری سایر ملتها از ملت مسلمان ایران است که در سالهای اخیر در برابر مستکبران و استعمارگران قیام نموده اند.
در پایان لازم می دانم به طور جداگانه بندهای متن را در حد بضاعت خودم پاسخ بگویم.
1- برخلاف ادعای بند یک متن، حکومت های متعصب دینی اعم از اسلامی تکفیری و وهابی و نیز یهودی و مسیحی از جمله صهیونیست ها قبل از شکل گیری حکومت اسلامی تشکیل شده و در پی هدم اسلام ناب محمدی هستند و اتفاقا به همین دلیل و جهت پاسداری از دین می بایست پاسخ در خور به آنها داد که این امر جز با تشکیل حکومت اسلامی بر اساس فقه شیعه جعفری محقق نخواهد شد.
2- اگر ادعای بند دوم متن صحیح باشد می بایست روحانیت از همه شئون خود حتی تبلیغ احکام و اداره حوزهای علمیه نیز در حدی که آنان نیز قبول دارند دست بکشد، چون اگر ریاست باعث شود که شخص عیوب خود را نبیند دیگر فرق نمی کند، ریاست از نوع حکومتی باشد یا مذهبی. هر عاملی که در ریاست حکومتی باعث شود عیوب انسان دیده نشود در ریاست دینی نیز که کما بیش در حد خود با جان و مال و عرض مردم سر و کار دارد موثر خواهد بود.
3- در بند سوم دو قیاس تشکیل شده که هر دو باطل است. اولا : مسند روحانیت مسند تبلیغ و اجرای احکام الهی است و نه مبارزه با فساد بلکه مبارزه با فساد جزیی از این مسند است. ثانیا : کبرای قیاس که مسند حاکمان همواره توأم با فساد است کلیت ندارد و لذا نتیجه قیاس بعدی که هم مسند مبارزه را از دست می دهیم و هم روحانیت را مفسد می کنیم نیز باطل است. ثالثا: هیچ ملازمه ای بین اینکه بالفرض همه مفاسد را به گردن روحانیت بیندازند و دین نابود شود وجود ندارد. در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد
4- این مطلب صحیح است که حکومت داری و سیاست یک علم و فن است، اما باید دید منظور از حکومت داری و سیاست چه نوع از آن است. اگر منظور نوع دینی آن است که اتفاقا بهترین فرد برای این امر روحانیون هستند که با احکام و مقررات اسلامی آشنا هستند و نه افراد بی دین، چنانچه در سیره پیامبر گرامی اسلام و امیرمومنان علیه السلام نیز مشاهده می شود که افرادی که آشنایی با کتاب و مقررات اسلامی داشتند را به حکومت می گماردند گرچه شاید از نظر ظاهری چنین افرادی از درجه طبقه اجتماعی چندانی برخوردار نبودند. معروف است که وقتی حضرت امام را حکومت شاه از قم به تهران آورد، شخصی که گویا رئیس ساواک بوده امام را نصیحت کرده بود که سیاست پدرسوخته بازی است از این کار دست بردارید امام فرموده بود بله سیاست مورد نظر شما پدرسوخته بازی است نه آنکه اسلام می گوید نقل به مضمون .
5- اتفاقا با تشکیل حکومت اسلامی است که به آمال و آرزوی تبعیت حکومت از دین می توان رسید چون حکومت جزیی از شئون دین اسلام است و برعکس آن که بخواهید با کنار کشیدن از اجرای احکام اسلامی و فقط با دعا به چنین آرزویی برسید ، آرزویی است که دست نیافتنی است و محقق نخواهد شد.
6- اولا: مردم هیچوقت انتظار ندارند که روحانیون عدالت ائمه معصومین را برقرار نمایند.
ثانیا: روحانیت با مهیا شدن شرایط یا وظیفه تشکیل حکومت را دارد و یا ندارد و توقع مردم هیچگاه مجوز و رخصتی در شانه خالی کردن از این وظیفه نخواهد بود.
ثالثا : هیچ ملازمه ای بین عدم برقراری عدالت در سطح امام معصوم و سست شدن عقیده مردم به امام زمان و دین وجود ندارد.
7- اختلاف نظر اگر در مسائل علمی و یا نحوه اجرای احکام الهی باشد نه تنها اشکالی ندارد بلکه همانگونه که از پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه نقل شده اختلاف امتی رحمة و اما اگر اختلاف باعث ایجاد گروهها و فرقه های انحرافی شود، باز هم این عامل باعث جلوگیری از اجرای احکام اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی نخواهد شد چنانچه در زمان حضرت امیر علیه السلام نیز و در حکومتشان گروههای مختلفی چون خوارج و ناکثین به وجود آمد که دلیل آن اختلافی بود که با حاکم اسلامی داشتند و اگر این امور باعث آسیب دیدن دین شود ، نباید هیچوقت حکومت اسلامی تشکیل شود چه در زمان معصوم باشد و چه غیر معصوم.
8- جواب این بند در پاسخ بند 4 داده شد.
9- گرچه حوزه های علمیه در گسترش و نشر احکام اسلامی نقش داشته اند لیکن نگهبان دین ، صاحب دین است که خداوند متعال است انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون. سوره حجر آیه 9 . اگر می خواست حوزه ها نگهبان دین باشند تا کنون می بایست بارها دین مبین اسلام نابود شده بود.
10- اولا: دین اسلام مساوق و مساوی با روحانیت نیست که آبروریزی برای روحانیت معادل با آبروریزی دین باشد.
ثانیا: سوء استفاده بستگان بعضی روحانیون امری اجتناب نا پذیر است و نه تنها روحانیون که بستگان ائمه معصومین نیز چنین کرده اند. عبدالله افتح فرزند بزرگ امام جعفر صادق علیه السلام و زید النار فرزند امام کاظم علیه السلام دو نمونه آن است . و اینها هیچکدام دلیلی نیست که بتواند از تشکیل حکومت اسلامی جلوگیری نماید.
11- این استدلال نیز مانند سایر استدلالات از استحکام برخوردار نیست و نه تنها دروغ بلکه برخی دیگر از امور دارای قبح ذاتی نیست بلکه در مواردی انجام آن دستور دین است مانند دروغ برای نجات جان شخص بیگناه بر خلاف اموری مانند ظلم که دارای فبح ذاتی است و این امور ربطی به حکومت داری ندارد و اگر ضرری هم به اعتقاد بخشی از مردم وارد نماید مجوز دست برداشتن و ترک وظیفه تشکیل حکومت اسلامی نیست.
در پایان ذکر این نکته را ضروری می دانم که اشاره کنم هر گروه و دسته و جمعیتی خود را در عقیده خود محق می داند چنانچه قرآن کریم می فرماید: کل حزب بما لدیهم فرحون آیه 53 سوره مومنون یعنی هر حزب و گروهی به آن آیینی که نزد آنان است خوشحال و شادمانند که آیینشان برحق است و لذا می بینیم آیه 113 سوره مبارکه بقره می فرماید: یهودیان گفتند نصرانی ها بر آیین درستی نیستند و نصرانی ها گفتند یهودیان بر آیین درستی نیستند در حالی که همه آنان کتاب آسمانی را می خوانند همچنین کسانی که نادانند مشرکان سخنی مانند آنان درباره مسلمانان گفتند . و جالب این است که آیات 36 و 37 سوره مبارکه زخرف می فرماید: و هر کس از یاد خدا رویگردن شود شیطان را به سراغ او می فرستیم پس همواره قرین اوست و آنها شیاطین این گروه را از راه خدا باز می دارند در حالی که گمان می کنند هدایت یافتگان حقیقی آنها هستند.
خلاصه آنکه شبهات همیشه هست و فتنه و آزمایشی است خطرناک برای کسانی که در دین و ایمان خود از استحکام کافی برخوردار نبوده و دین لقلقه زبان آنان است و به ظاهر دین دارند و لذا هر چه تلاش هم بکنی به راه حق هدایت نخواهند شد و این فتنه ای است از ناحیه خداوند تا صالحان و نیکان از بدکاران جدا گردند.
اعاذنا الله من شرور انفسنا
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
27-9-94

حسن طلابیگى



نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
  لطفا از ارسال واژه ها و عبارات توهین آمیز ، مطالب دارای بار حقوقی و پیگرد قضایی و نیز حروف و کلمات و نشانه ها (مانند علامت تعجب) بصورت مکرر خودداری فرمایید. نظرات کوتاه تر زودتر بررسی و منتشر می شود. / توجه داشته باشید کد امنیتی ، زمان انقضا دارد و دقایقی پس از باز کردن منقضی می شود و برای ارسال نظر صفحه را باید رفرش کنید.
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ها  
  دکتر احمدی نژاد: دعوا بر سر حق و جایگاه مردم است، دو تفکر، باور و رویکرد با دو عملکرد مقابل هم هستند + فیلم
  کشف تفاوت نهاد ریاست جمهوری دولت قبل با دولت روحانی
  تیزر پیام روشنگری دکتر احمدی نژاد در خصوص طراحی های جدید علیه خادمان ملت
  انتصاب رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام/ آیت الله شاهرودی رییس شد/ تمدید عضویت دکتر احمدی نژاد
  دکتر احمدی نژاد با آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد
  فیلم/ اعلام آمادگی بقایی برای محاکمه علنی با حضور همه رسانه ها غیر از صدا و سیما/ کیفرخواست را منتشر کنید
  یادداشت غلامرضا انبارلویی/ متهم پرونده‌های نفتی احمدی‌نژاد است یا روحانی؟!
  مسیر میدان میوه و تره‌بار قم در اعتراض به مرگ یکی از فروشندگان میوه بسته شد / جزئیات ۲ حادثه تلخ در قم + فیلم
  واکنش علی اکبر جوانفکر به ادعاهای زنگنه
  پرویز فتاح: همه فرصت‌ها برای احمدی‌نژاد از دست رفته است!
  یادداشت دکتر احمدی نژاد به مناسبت کودتای 28 مرداد علیه دولت ملی مصدق/ کودتای ۲۸ مرداد و حق ناتمام ملت ایران
  توئیت جدید دکتر احمدی نژاد درباره ترور شخصیت
  یادداشت علی اکبر جوانفکر/ اعتراض عقلا!
  دکتر احمدی نژاد: عوامل شهادت مظلومانه شهید حججی جز قساوت و دنائت چیزی نیاموخته اند
  جوابیه دیوان محاسبات به گفتگوی روشنگرانه دکتر احمدی نژاد
  شلیک تیر خلاص اکبر ترکان به مناطق آزاد / خسته نباشی دلاور اقتصاد کشور ...!
  یادداشت حمید بقایی/ رو که رو نیست سنگ پای قزوینه!
  گزارش تصویری / حال و هوای خانه دستفروش فوت شده در منطقه نیروگاه قم
  فیلم/ لحظه اسارت شهید مدافع حرم«محسن حججی»
  مرگ 35 تن از زائران خانه خدا در مراسم حج
  وقاحت!
  یادداشت حمید بقایی/ سلولهای انفرادی زندان الرشید
  یادداشت حمید بقایی/ دیوارهای بلند اوین
  یاددشت حمید یقایی/ ترور سرد آتش تهیه اقدامات بعدی
  توئیت دکتر احمدی نژاد درباره سفر چند سال گذشته خود به مکه مکرمه و زیارت خانه خدا
  آخرین نظر امام خمینی(ره) درباره مرحوم دکتر محمد مصدق / آیا مصدق مسلم نبود؟
  دانلود مداحی رضا نریمانی برای شهید محسن حججی
  یادداشت حمید بقایی/ مصدق، ایرانی قهرمانی بود که بساط مفت خوری انگلیس را از سر سفره نفت ملت ایران برچید
  همکاری تنگاتنگ صدا و سیما با مافیای کنکور
  پاسخ اژه ای درباره پرونده دکتر احمدی نژاد/ در ماه‌ها و هفته‌های اخیر مطالب جدیدی رسیده که در حال رسیدگی است
 
 
دکتر احمدی نژاد: دعوا بر سر حق و جایگاه مردم است، دو تفکر، باور و رویکرد با دو عملکرد مقابل هم هستند + فیلم
دکتر احمدی نژاد: دعوا بر سر حق و جایگاه مردم است، دو تفکر، باور و رویکرد با دو عملکرد مقابل هم هستند + فیلم
 
تف سر بالا / رنج نامه یک ارباب رجوع مفلوک انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس
تف سر بالا / رنج نامه یک ارباب رجوع مفلوک انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس
 
پیر سالاری دولت مردان؛ سرخوردگی و ناامیدی جوانان / کاربرد نادرست خرد پیرمردان، جوانها را به سربازان جنبش های اعتراضی تبدیل می کند
پیر سالاری دولت مردان؛ سرخوردگی و ناامیدی جوانان / کاربرد نادرست خرد پیرمردان، جوانها را به سربازان جنبش های اعتراضی تبدیل می کند
تبیینِ نفهمی و بررسی سه مانع بر سر راهِ فهمیدن
تبیینِ نفهمی و بررسی سه مانع بر سر راهِ فهمیدن
 
پاسخ قاطع وکیل دکتر احمدی نژاد به دادستان دیوان محاسبات/ از فیاض شجاعی به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت می کنیم + فیلم
پاسخ قاطع وکیل دکتر احمدی نژاد به دادستان دیوان محاسبات/ از فیاض شجاعی به اتهام افترا و نشر اکاذیب شکایت می کنیم + فیلم
 
کالایی شدن عواطف و  ظهور "ازدواج سفید"
کالایی شدن عواطف و ظهور "ازدواج سفید"
 
 
::  پخش زنده ::  خانه ::  تماس با ما ::  RSS
© دولت بهار
info@dolatebahar.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار