آرشیو   |  درباره ما   |  دریافت اپلیکیشن اندروید دولت بهار   |  باشگاه مخاطبان دولت بهار    RSS   |  ارتباط با ما   |  پیوندها   |  نسخه تلکس   |  گیشه مطبوعات   |  حمایت از دولت بهار  
 * صفحه اصلی    * ارسال خبر و یادداشت    * فرزند ایران (خاطرات)    * صدای مهر و عدالت (آرشیو سخنرانیهای دکتر احمدی نژاد 92-84)  
سه شنبه، 25 مهر 1396 - 03:29   
  تازه ها:  
   آخرین مطالب  
  عکس/ چه کسی به نیروهای پیشمرگه دستور عقب‌نشینی داد؟
  پیشنهاد عربستان به روسیه: اسد بماند، ایران برود
  نادال بالاتر از فدرر قرار گرفت
  علت ورود آسان ارتش عراق به کرکوک
  بازی برگشت برای «برگشت»؛ پرسپولیس در انتظار معجزه
  عکس یادگاری شطرنج‌بازان ایران با قلعه نویی
  کشف جدید فردوسی‌پور از امیر قلعه نویی!
  گریه‌های مسلمان در عمان؛ جگرم سوخت
  طوفان شدید در شمال کشور شروع شد
  واکنش پوچتینو به مربیگری در رئال مادرید
  جزئیات کشته شدن یک کودک در دزفول
  رکوردشکنی مورینیو در دیدار برابر لیورپول
  عکس/ امید پرسپولیس به عصای موسی
  تصاویر خیره‌کننده از اعماق اقیانوس‎
  امید سرمربی لیگ برتری به صعود پرسپولیس
  علت اصلی بیماری های قلبی عروقی
  زانو درد را با این 2 خوراکی ریشه کن کنید
  سریع‌ترین شکارچی خشکی از پای درآمد + عکس
  وداع با ۲ شهید فاطمیون در معراج شهدا+عکس
  اسامی محرومان هفته دهم لیگ برتر اعلام شد
  افزایش قیمت محصول وارداتی ایران خودرو با حذف آپشن!
  «شورای همکاری» خلیج فارس در معرض فروپاشی
  بدل ترامپ در فیلم ایرانی+عکس
  عکس/ حمایت اینستاگرامی علی دایی از پرسپولیس
  اتهام‌زنی سعدالحریری به ایران
  توتی: وضعیت رونالدو برای کسب توپ طلا بهتر است
  تولید کفش در ۱۵ ثانیه
  برشی از زندگی شهیدی که از خدا شهادت یا سلامت خواسته بود
  روایت دبیر کل نجباء از خبرنگار شهید مقاومت
  این مرد رکورددار جهانی خودسوزی شد! + عکس
- اندازه متن: + -  کد خبر: 418524صفحه نخست » خبردودوشنبه، 16 مرداد 1396 - 08:57
هم باشی به دلیل انطباق با نیروهای اجتماعی جدید رو به گسترش است
کالایی شدن عواطف و ظهور "ازدواج سفید"
کالایی شدن عواطف و  ظهور "ازدواج سفید"دولت بهار: کالایی شدن عواطف و ظهور ازدواج سفید در کنار آزادی اغوا کننده ای که برای افراد به همراه می آورند، ناب ترین وجوه حیات بشری را تحت سیطره منطق سود و منفعت قرار می دهند و قلمرو زندگی را از هر گونه ارزش بنیادین و غایی که بیرون از منطق سود، ارزش وفاداری و فداکاری داشته باشد تهی می سازند.
  

دکتر سینا کلهر/ پدیده ای که به عنوان ازدواج سفید معرفی شده است، قدمتی به اندازه تاریخ خانواده دارد. با این حال این صورت از پیوندهای زناشویی همواره در حاشیه الگوهای ازدواج و خانواده قرار داشته و در نقش مکمل، احتیاجاتی را که سایر صورت های خانواده به خصوص ازدواج دایم و عادی توان برآورده کردن آن را نداشتند را بر آورده می ساخته است.  تنها در دوران جدید و در جوامعی بسیار پیشرفته است که این نوع از ازدواج به تدریج به عنوان الگوی اصلی ازدواج گسترش یافته و اکنون بخش قابل توجهی از حیات خانوادگی در این کشورها در قالب این شکل از ازدواج جریان دارد. 

این تحول در الگوی خانواده و ازدواج تحت تاثیر نیروی قدرتمندی است که به قول جامعه شناس آلمانی هر آنچه سخت و استوار است، را دود می کند و به هوا می برد. نیروی خرد کننده و عظیمی که هیچ نیروی دیگری در برابر آن تاب مقاومت ندارد و تنها می توان مایوسانه شاهد دود شدن و هوا رفتن همه بنیادهای استوار حیات اجتماعی بود.  این نیروی عظیم در شکل سلطه کامل سود و منفعت بر همه عرصه های حیات جمعی ظاهر می شود و هر چیزی را که قابلیت تبدیل به سود و منفعت داشته باشد، به بازار برده  و چوب حراج به آن می زند. هیچ امر مقدسی هم از این حرکت مستثنی نیست. دین، خانواده، هنر و علم به مرور  تحت سیطره این نیروی عظیم  تبدیل به کالاهای قابل عرضه در بازار شده  و هر یک به اندازه سود و منفعتی که دارند ارزش گذاری می شوند.

عواطف و احساسات نیز به تدریج تبدیل به کالاهایی شده اند که تنها با معیار سودمندی و منفعت، ارزش گذاری می شوند. از همین رو نیازمند الگویی از رابطه و ازدواج هستند که خارج از معیار سودمندی و منفعت که با شاخص رضایت سنجیده می شود، معیار دیگری برای ارزش مندی آنها وجود نداشته باشد. ازدواج و همسر تا زمانی ارزش هم زیستی و وفاداری دارد که منفعتی داشته باشد و رضایتی ایجاد کند، همدمی که به  جای یار شاطر بودن بار خاطر است، همان به که نباشد و نباید هیچ قید و بندی افراد را به حفظ و تداوم رابطه وادار کند. هر گونه قانونی که باعث وفاداری و پایبندی به همسر خارج از قاعده فایده و سود شود، باید کنار گذاشته شود. روابط  در شرایط آزاد و به صورت سفید و صرفا در چارچوب رضایت طرفین شکل می گیرد و پایان می یابد. هر یک از طرفین رابطه می توانند به محض عدم رضایت از زندگی زناشویی، به رابطه خود پایان داده و رابطه سودمند دیگری را آغاز کنند. این چرخه می تواند بدون شکل گیری خانواده باثبات در کل حیات یک شخص تکرار شود به گونه ای که تاریخ زندگی یک فرد شامل دوره های از هم باشی با افراد مختلف باشد. الگوی ازدواج سفید به بهترین وجه چنین شرایطی را ممکن می سازد و گسترش بیش از پیش آن نیز ناشی از قدرت انطباق پذیری آن با نیروهای اجتماعی جدید است.
 
کالایی شدن عواطف و ظهور ازدواج سفید در کنار آزادی اغوا کننده ای که برای افراد به همراه می آورند، ناب ترین وجوه حیات بشری را تحت سیطره منطق سود و منفعت قرار می دهند و قلمرو زندگی را از هر گونه ارزش بنیادین و غایی که بیرون از منطق سود، ارزش وفاداری و فداکاری داشته باشد تهی می سازند. در واقع آزادی به بهای قربانی شدن کل حیات عاطفی و احساسات ناب ممکن می شود و شخصی ترین روابط و عواطف تحت سیطره الگوی مبادله منفعت و سود تبدیل به کالاهای بی معنایی می شوند که هر لحظه می توانند در بازار خرید و فروش عواطف مبادله شوند. ازدواج سفید در همان حال که محصول کالایی شدن عواطف است، زمینه گسترده شدن این پدیده در جامعه نیز هست. هر چند به نظر می رسد در برابر این نیرو تاب مقاومتی وجود نداشته باشد، اما مراقبت از قلمرو شخصیت در برابر سیطره منطق سود در سطح فردی، همچنان بزرگترین امکان رهایی پیش روی افراد است. 

برگرفته از: @SinaKallhor

   
  

اضافه نمودن به:          

نظرات کاربران: 32 نظر (فعال: 27 ، در صف انتشار: 0، غیره: 5)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1396/5/16 - 09:59 |     27     8     |
لبته بزودی رسم ازدواج برچسده خواهد شد و
صرفا جای خود را به دوستی های توافقی زن و مرد خواهد داد. چرا که همین
الان هم ازدواج فقط وسیله ای برای اطفای شهوتاست و سایر کارکردهای ازدواج
نظیر ایجاد یک سلول اقتثصادی که زن و بچه وابسته به فعالیت اقتصادی مرد
هستند و یا اینکه فرزندان نیروی تولید در سالهای بعد خانواده هستند همه
حذف شده است. حتی بحث تامین دوره سالخوردگی هم مطرح نیست چرا که فرزندان
والدین را به خانه سالمندان می سپارند.
دقت کنید که ریل گذاری زندگی مدرن بشر تماما به دست شخص ابلیس صورت گرفته
است. شما نمی توانید ارز مسیر مدرنیته زندگی خود را ادامه دهید و منتظر
باشید سنت ازدواج پایدار بمانند. الان زنها بدون نیاز به مردها می توانند
اشتغال داشته باشند و مستقل زندگی کنند و بچه ها هم فقط عامل هدر رفت پول
و ثروت خانواده هستند و کمترین فایده تولیدی و مثبت ندارند. با این حساب
دلیلی برای فرزندآوری نیست. فقط مانده محدودیت مذهی اطقفای غریزه جنسی و
لهذا می بینید که چرا استفاده از لوازم آرایشی اینهمه افزایش یافته است.
اما به تدریح و با شکستن این قبح و عادی شدن اطفای شهوت در جامعه و محیط
کار و دانشگاه و نظایر آن خود به خود نیاز به ازدواج هم حذف خواهد شد.

ضمنا الان در شرایط مدرنیته وجود فرزند چه فایده ای برای والدین
دارد؟ آن قدیم بود که اگر فرزند پسر بود بزرگ می شد و نیروی مولد اقتصادی
مزرعه می شد و اگر دختر بود مسوول مرغها و آغل گوسفندها و نان پختن و..
بود. اما الان فرزند جز بدبختی چه چیزی با خود دارد؟
جالا دیگر نیازی به فرزند نیست. تا 100 سال آینده اساسا نقش پدر و مادر
از زندگی انسانها حذف می شود و کمپانی های متخصص به طور کنترل شده و در
کارخانه های مجهز با بهترین و سالمترین اسپرم ها و تخمک های ذخیره شده از
قویترین و باهوشترین انسانها، نسل آینده را به تعداد مورد نیاز تولید
کرده و و آن را تا سن بلوغ بزرگ خواهند کرد. دقیقا مثل جوجه کشی. آغاز
این برنامه با ایجاد بانکهای اسپرم و تخمک در دنیا آغاز شده است و نه در
غرب که در ایران هم به اجرا در خواهد آمد. نگران مسائل شرعی هم نباید بود
چرا که طبق آخرین فتاوا تزریق اسپرم به تخمک بین زن و مردی که زن و شوهر
نیستند اشکال شرعی ندارد.
در دنیای آینده سنت ازدواج و فرزند آوری را فقط در موزه ها و کتابهای
تاریخی خواهید دید.

این آینده وحشتناکی است که لیبرالیسم برای بشریت در نظر گرفته است.
حالا هی دنبالش بروید.

...
| 1396/5/17 - 07:14 |     8     4    
پاسخ: سلام - متن تخیلی خوبی بود
ناشناس
| 1396/5/17 - 14:01 |     4     5    
پاسخ: ناشناس محترم!
1- آیا شما معتقد هستید که ریل گذاری و آینده بشر در چنبره و برنامه ریزی ابلیس است وبرای خداوند هم توان و برنامه ای قائلید؟
2- نظم زندگی بشر در طول تاریخ تغییراتی عمده کرده است که گاهی در جهت بهبود و نیل به کرامت خداوندگاری است و گاهی به عکس اما فکر میکنم همه در جهت رسیدن به مدینه فاضله و ظهور انسان کامل است وهمانطور که دکتر احمدی نژاد گفتند همه در پازل خداوند بازی میکنند و مقدمات ظهور و بهار را فراهم میکنند حتا اگر با آن مخالفت کنند.
پس بنظر بنده همه در ریل گذاری خداوندیم حتا اگر مواقعی از ابلیس فرمانبری کنیم.
3- گاهی برای دیدن روز و نمود آن شب باید دیده شود.
هرچند چند مثال از بی ارزش شدن ظاهر عوامل زندگی و ازدواج سنتی را برشمردید اما مگر آنها علت جا افتادن امر ازدواج بودند که اکنون موضوعیتشان را از دست داده باشند؟؟ یعنی سنتی که بر پایه غرایض بشر و منطبق با شالوده روحی، فکری، و جسمی دو گونه مذکر و مونث از زمان حضرت نوح بنا نهاده شده بدلایل ذکر کرده شما مربوط بوده است؟؟ نیروی مولد اقتصادی و مسوول آغل مرغ و گوسفند
3- تولید انبوه انسان باکیفیت!، بانکهای اسپرم و تخمک، حل مسئله پیری با ایجاد خانه سالمندان و... از ابتدای زندگی بشر بوده است اما چون با ذات بشر همخوانی ندارد بدانگونه که شما آینده را در قبضه این زنگی ماشینی میدانید نخواهد بود این وعده الهی است و البته اکنون هم همه اینها بلحاظ کمک به ارتقای کیفی زندگی انسانها و رسانیدن آنها به آمال ذاتیشان طراحی و استفاده میشود نه برای جایگزینی با ذات آدمی !
200سال پیش در جوامع مسیحی و مسلمان مسایل ساده ای مانند عدم تبعیت محض و بی قید و شرط نسوان از آقایان و سرکش دانستن زنان در برابر مردان را برای آینده واگذاری حقوق بانوان به خودشان میدانستند و با آن مخالفت می کردند و همین فرمایشات را میگفتند. اما در عمل این اتفاق نیفتاد چرا که گاهی دانسته های بشری نا کافی و غلط است .
واگذاری این امور به خانمها نتنها باعث هرج و مرج وازهم گسیختگی اجتماعی نشد که مزایای آن در خانواده های معتقید به اصول راستین اسلام و مسیحیت نمود هایی از کارایی و ارتقای کیفیت خانواده را بهمراه داشت .
پس حالا که تغییراتی در ارتباطات انسانی و اجتماعی و جوامع ما در حال وقوع است الزام برای به قهقرا رفتن انسان نیست و برعکس ؛ تغییرات گاهی ارده خداوندی است حتای اگر توسط تفکرات التقاطی و جهت مبارزه با اراده الهی طراحی شده باشد.
لذا آینده ای برای دنیا تاریکی که شما آنرا تصویر کرده اید در پازل خداوندی نمیگنجد.

ناشناس
| 1396/5/18 - 15:35 |     7     1    
پاسخ: به ناشناس 1396/5/17 - 17:01

1- آری. اعتقاد دارم خدا مطلقا با کسی عقد اخوت ندارد و اگر قرار است بشر به راه ابلیس برود جلویشان را نخواهد گرفت. فقط می گذارند تا بروند و به عذابها و دردهایش دچار شوند. تا وقتی مومنان حس نکنند که دیگر تنفس کشیدن برایشان ممکن نیست و به معنای حقیقی مضطر نشوند خدا می گذارند بشریت این راه را برود.

2- احمدی نژاد حرف حقی زد. اما خودش هم نفهمیت چه گفت. بخش مهمی از پازل الهی رساندن بشریت به حال اضطرار است. تا آن لحظه خبری نیست.

3- متاسفانه بله. الان ازدواج هدف و موضوعیت خود را از دست داده است. هدف ازدواج تولید نسل مشخص و سالم و ایجاد سلول اقتصادی و اجتماعی بود. اما الان هدف از رابطه جنسی صرفا لذت است و دیگر فرزند آوری و یا رابطه اقتصادی زن و شوهر موضوعیت ندارد. ولید نسل هم که از راههای دیگر امکانپذیر شده است. شبیه اینکه الان غذا خوردن بیشتر برای لذت است نه کسب نیرو و انرژی. برای همین چاقی هم به بحران تبدیل شده. اصولا تفکر اصالت لذت بشر را به این نقطه کشاند.

4- اگر به وعده های الهی و وحی اعتقاد داشته باشید می دانید که همان دستور العمل ها برای انسان کافی بود. نظیر همین تمکین بی چون و چرای جنسی زن از شوهر در ازای نفقه و مهریه. اما انسانها گفتند نه خدا را می خواهند و نه دستوراتش را. گمان کردند خودشان به حال انسانها مهربانترند تا خدا. حالا بروند تا نتیجه اش را ببینند.

قبول دارم این هم بخشی از اراده خدا است اما ظاهرا طولانی خواهد بود. یک دوره وسیع کفر و جاهلیت جدید تا لحظه ای که انسانها واقعا قدر وحی را مجددا بدانند.
پس آن آینده تاریکی که تصویر کردم عین حقیقت است و فراری از آن نیست.

ناشناس
| 1396/5/19 - 15:05 |     2     4    
پاسخ: کمپانی های انسان سازی؟! انقراض بچه های طلاق و بچه های بدسرپرست و بچه های معلول و...کجاش وحشتناکه؟
ناشناس
| 1396/5/22 - 08:36 |     1     1    
پاسخ: به ناشناس 1396/5/19 - 18:05  
وجود اطفال طلاق و یا معلول نتیحه بی توجهی به دستورات اسلام در مورد زندگی زناشویی و آداب آمیزش جنسی است. ضمنا چه بسیار از همین افراد معلول که زندگی سالم و مفید به حال اجتماع دارند و چه بسیار افراد سالم و قوی که دزد و تبهکار هستند. شما حق ندارید به جای خدا تصمیم بگیرید. مهم زندگی سالم است که از اندام سالم بسیار مهمتر است.

البته می دانستم که هر قدر هم بشر بیشتر وارد این تونل وحشت شود یک عده افراد روانی و لیبرال هستند که کف می زنند و کیف می کنند.

کورایم
| 1396/5/25 - 19:23 |     4     1    
پاسخ: ممن اعتقاد دارم خداوند علم را بر اساس اختیار به انسان داده و هر موضوعی را که انسان بر اساس علم در جهت خیر و صلاحش به اون برسه قطعا خوبه ؛و مورد تایید الله تبارک و تعالاست ؛
مطمینا اگر ژن های انتخابی و گزینشی منتج به تولد انسان هایی سالم تر و ا هوش تر بشه خدا هم راضیه

ناشناس
| 1396/6/2 - 18:45 |     0     1    
پاسخ: به کورایم
همه بدبختی های بشر از همین عبارت به نظر من است. یعنی تکبر و تعطیل کردن عقل و ایمان.
شما نظر بسیار غلطی دارید. نتیجه همه به نظر من رسید به فاجعه فعلی بشر.

کورایم
| 1396/6/5 - 08:35 |     1     0    
پاسخ: خوب عقلا تولد انسان های دارای نقایص ژنتیکی و ضعیف و کم هوش هیچ ارتباطی به ایمان افراد نداره ؛ همونطور که تولید محصول بد در گیاهانی که اصلاح ژنتیکی نشدن امری عادیه و ربطی به ایمان نداره ؛
هر موضوعی را به ایمان و دین ربط دادن اصلا مدضوعییت نداره ؛ اینکه خدا به اسان قدرت تعقل و خلاقییت داده و انسان با علمش که داده خداونده مشکلاتش را حل کنه و انسان های سالم بدنیا بیان هیچ تعارضی با ایمان نداره ؛ کما اینکه تولید واکسن و دارو و درمان هم با علم ممکن شده ؛
هیچ عقل سلیمی دنیای اباد را ر تعاض با اخرت اباد فرض نمیکنه ؛
گرفتاری و فقر و دردسر از بین برنده ایمانه


ناشناس
| 1396/5/16 - 13:15 |     12     1     |
احسنت به کامنت بالا...

کورایم
| 1396/5/16 - 19:15 |     12     2     |
یه بار اگه صادقانه بپرسیم ازدواج سفید چطور بوجود میاد ؛ و یا اینکه طلاق و ازدواج در چه بستری شکل میگیره ؟ قطعا به نقش حاکمییت از همه ابعادش سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگیش صحه میزاریم ؛ ازدواج سفید چیه ؟ازدواج سفید چیزی نیست جز اینکه زوجه از حقوق شرعی و قانونیش صرف نظر میکنه ؛ و از پشتوانه حاکمیتی بنیان خانواده میگذره ؛
خوب چرا اینجوری میشه ؟ایا از کسانیکه با ادعای اصلاح جامعه وارد کار شدن میشه پرسید چرا بعد ۴۰سال وضع اینجوریه ؟
ازدواج سخت شده ؟زوج نمیتونه و نمیخواد زیر بار تعهداتش بره ؟ اگر هم بخواد شرایطش را نمیتونه داشته باشه ؟چرا همه چیز را به بیدینی افراد میبندید ؟پس نقش شما چیه ؟مگر غیر اینه که در این ۴۰سال همه ابزار های فرهنگی و اقتصادی حاکمیتی از رسانه و غیره دست شما بوده ؟چرا جاییکه باید مسوولییت پذیری داشته باشید ؟باز به ابزار قدیمی تکفیر و رد دیگران پناه میبرید ؟
خوب یه بابایی اومد این اساس را از یه جایی اصلاح کنه ؛ حداقل خواست مسکنش را تامین کنه ؛ چه کردید ؟ اینجا حالا کی لیبرال شده ؟کی به توصیه صندوق پول داره عمل میکنه ؟غیر اینه که همونایی که با ادعای نفی لیبرالیسم و سکولاریسم برای هدایت مردم پا جلو گذاشته بودن ؟
پس بنظر من اشکال را در خودتون بگردید ؛ و الا دنیا کار خودشو میکنه ؛ تعهدی هم به شما ها نداره

ناشناس
| 1396/5/18 - 15:37 |     1     11    
پاسخ: برای اینکه امثال شما از اول با دسیتورات اسلام مقابله کردند و به اسم تجربه و تخصص بین المللی لیبرالیسم را با آن قاطی کردند و هی اضافه کردند تا رسیدیم به اینجا.
اگر حکومت اسلامی واقعی برقرار شود همه این مشکلات حل خواهد شد. اما تا وقتی اسلام و شریعت را مترادف تحجر و ضدیت با حقوق زن می دانید و به دستورات آن تمکین نمی کنید آش همین است و کاسه همین.

حسین
| 1396/5/18 - 18:15 |     9     3    
پاسخ: کواریم دمت گرم گل گفتی خدا پشت وپناهت هرجاهستی
کورایم
| 1396/5/19 - 07:05 |     9     2    
پاسخ: بناشناس ؛ مطابق معمول پاسخی وجود نداره ؛ جز فرا افکنی و رد و تکفیر دیگران و عدم مسوولییت پذیری ؛ چهل ساله که تمام امکانات این سرزمین از اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تا نظامی انحصارا دست اشخاصیه گه با ادعای برپایی حکومت اسلامی و نفی لیبرالیسم و سکولاریسم پا بمیدان گذاشتن ؛
خیلی خنده داره که حالا بعد چهل سال خراب کاری الان تازه به اینجا رسیدن که گناه را گردن دیگران بندازن و بگن نه اسلام واقعی پیاده نشده و باید بشه
این به ایم معنیه که از اولش هم خودشون نمیدونستن اسلام واقعی چی هست و چه نوع حکومتیه و با علم باینکه منابع اطلاعاتیشون تغییری نکرده الان هم نمیدونن؛ برو بابا جان دنبال کارت ؛

ناشناس
| 1396/5/21 - 18:55 |     9     0    
پاسخ: در تایید نظر کورایم 25 سازمان و نهاد و ارگان هستند که متولی امور فرهنگی کشور هستند و فقط وزارت ارشاد دولتی هست که با هر دولت وزیرش عوض می شه اما بقیه لایتغیر مادام العمر هستند و الحمدلله بودجه هم می گیرند و حسابرسی هم نمی شوند و کار فرهنگی !!! هم می کنند نتیجه کار این همه نهاد و ارگان و سازمان فرهنگی شده ازدواج سفید.
ناشناس
| 1396/5/22 - 08:38 |     0     11    
پاسخ: به کورایم
بله. همینطور است چهل سال است که یک دقیقه هم قدرت به دست حزب اللهی های واقعی نبوده است. فقط به اسم آنها همه نوع حرکت لیبرالی انجام شده است. اگر دست من بود شما یک دقیقه هم اجازه زندگی و سمپاشی علیه اسلام و کشاندن مردم به فساد و گمراهی را نداشتید .
پس بروید دست و پای این حکومت را بلیسید

کورایم
| 1396/5/24 - 13:33 |     3     0    
پاسخ: بناشناس ؛ لابد الهی واقعی یکیش شمایی ؟هه
شما تحمل دو تا حرف مخالف را نداری تو همین کمنت ها ارزوی قتل و سربریدن امثال من را کردی ؛
خدا بملت رحم کرده واقعا ؛ داعشی وار به قطع گردن میپرداختید هرجا کم می اوردید ؛
من برخلاف شما معتقدم چرا اتفاقا حزب للهی واقعی سر کار اومد ؛ ولی اهالی رد و تکفیر مثل دوستانتان در رجا نیوز و سایت عمااریون که مشایی را به جاسوسی و رمالی و غیره متهم میکردن و الان بجرم خیانت و جاسوسی گرفتار شدن و با وثیقه هم ازاد شدن ؛ سنگ اندازی کردن


اکبر
| 1396/5/17 - 08:25 |     7     0     |
هر بحران اجتماعی که در گوشه ای از دینا ظهور می کند نباید سریع به کم رنگ شدن دین و اندیشه های مذهبی فکر کنیم دین در طول تاریخ چون با فطرت انسان سر وکار دارد به گونه ای خودش را ازمیان کفهای بوجود آمده نمایان می کند روند جهان به سوی عقلانیت حرکت می کند و امروزه همان تقکری که بانی مکتب اومانیسم و لیبرالی بود به این نتیجه رسیده که نجات بشر در پیروی از دین و بازگشت معنویت است

ممرز
| 1396/5/18 - 10:51 |     9     1     |
1-داشتن زمین 2-اصالت خون پاک 3-فرماندهی خانواده پدر 4-سرپرستی فرزندان مادر چند ویژگی کوچک خانواده ایرانی است .آفرین اینا به کنار اگه بخوای یه زندگی کهن و باارزش خانوادگی برا خودت درست کنی .1-اگه صد سال کار کنی نمیتونی خانه و زمین بخری 2-دیگه خون بچه ات هم برا تو نیست و مراکز درمان ناباروری دست کاریش میکنند و اگرهم بچه ات از خون تو باشه در حل شدن در زندگی ماشینی و جنگ با آفرینش بیمار و تنبل و نارس میشه3-با این چیزا مرد دیگه نمیتونه ریاست خانواده آریایی رو به دوش بکشه و زبونم لال دیگه چی براش می مونه .4-مادر آن کانون عشق و مهربانی در نبود همسر و فرزند چه میشود. این چند دستگی های قومی و رفتاری و سرمایه ای کی به پایان میرسد ؟چرا پس از چهل سال انقلاب کانون خانواده درحال فروپاشی است؟چرا ارزش دختر به سکه و پول کاهش پیدا کرده؟چرا ارزش پسر در داشتن پول بیشتر آن هم از راه غرق شدن در بازی های کثیف ونابرابر سرمایه داری است؟ بهتر است همینجا ازخودم شروع کنم و پاسخ این پرسش هارا بدهم.

ناشناس
| 1396/5/18 - 15:38 |     1     10    
پاسخ: جوابش یک جمله است.
عدم اعتقاد شما به نجات بخش بودن اسلام و پناه بردن به علوم انسانی اومانیستی.

ممرز
| 1396/5/18 - 17:59 |     5     2    
پاسخ: پاسخ به ناشناس 18:38 1-خون پاک و پاکی کجاش اومانیستی است یه باور ایران باستان است که دنیا سرانجام از آن پاکان و خون پاک است 2-کدام اسلام مدنظر شماست با این چنددستگی هایی که از دوران خود پیغمبر بوده.3-مگه شما ها میخواین آفرینش خدا را با اندیشه های تند روانه و کندروانه تون نابود کنید تنها دچار رنج و سختی یا همان عذاب میشوید4-ازخود شروع کردن اگر بد است پس نباید باشیم تا خدا را بپرستیم همه ادیان به خصوص اسلام بر خود شناسی پیش از خداشناسی می پردازد.5-شما که دم از اسلام میزنید که نقش پدر رو در خانواده نابود کردید به جاش برتری ساختگی به مادر دادید الان اگه یه سر دادگستری سر کوچه تون میرفتی میدیدی بیشتر دادخواست طلاق از سوی بانوان حالا به هر دلیلی است.6-تو چیزی درباره گتوهای کاری و فرهنگی ساختگی میدونی اگه بدونی در می یابی که این گتو هاست که بوی نژادپرستی میده7-اشتباه شما اسلام خواهان تندرو اینه که مثل داعش هر چیزی که نتونستید در برابرش پاسخی بیاورید به طور خیلی زشت اون رو تکفیر میکنید8-آقا ما کافر و زندیق الان دادگستری های ما قانون لایکیسم فرانسه فرهنگ گرایی و سکولاریسم انگلوساکسون دانش گرایی رو به عنوان یکی از کتب مرجع مراجعه میکنه نتیجه اش میشه 2030 که اگه امثال تو بگم باعثش بودن بیراه نگفتم.9-تا کی میخواین نیاکان یکتاپرست خودتون رو بکوبونید بابا به خدا گناهه مگه شما از نسل اعراب هستید یعنی از سعودی ها هم کمتری که میگن ایران کشور با فرهنگ و یکتاپرستی است10-همین حول وحوش سال عام الفیل عربستان قحطی افتاد پادشاه انوشیروان دستور داد از یمن به عربستان آذوقه برسانند11-علوم انسانی ما خوندیم توش قرآن و عربی و فلسفه و منطق داشت این چیزایی که شما میگی نبود12-من هم ایرانی مسلمانم اما منجی دنیا امام زمان برای همه ادیان هاست تنها برای اسلام نیست.در دین زرتشتی سوشیانس در دین هندو کریشنا در دین کنفوسیوس وانگ ودر دین مسیحی عیسی و دراسلا محمد ص مهدی عج
کورایم
| 1396/5/19 - 07:11 |     1     1    
پاسخ: بگو به چی فکر میکنی تا بگم چجوری زندگی میکنی ؛
موضوع اینه که انسان بعنوان سرچشمه تحولات و موضوع هستی بعنوان کلید حل معادلات در نظر ما اصالت نداره ؛ اصالت به موضوعات مغشوش و غیر عینیه که قابل برنامه ریزی و نتیجه گیری نیست ؛


ناشناس
| 1396/5/18 - 19:26 |     4     2     |
پاسخ به ناشناس18:38 آره دروغگو .اگه تو مسلمانی باید بدونی که ستم دیدگانی هستند که دست رسی به اینترنت که خوب است غذآ هم سر سفره ندارند بخورند ویک شب در میان گشنه می خوابند شما همان دو گروه هستید که آشوبهآی خیابانی راه می اندازید امروز از مردمی میخواهم بگویم که توان ایستادن ندارند اما خدا روزی کمکشان میکند بایستند چرا همه چیز رو قاطی می کنی اگر اسلام رهایی بخش است درکنار دینهای دیگر معناپیدا میکند خدا خودش گفت ما شما را گوناگون آفریدیم شما ها فقط حرف میزنید بالفرض که بی اعتقاد به اسلام هستم رفتارهای زننده و سلفی و وهابی شما است مردم از دین گریزان شدند.این یه رابطه دو طرفه میان دین و مردم است اگر من صرفن به آن چیزهایی که تو میگی ایمان بیارم باز عین ایمان تو نمیشه اسلام رهایی بخش درسته اگه میخوای مردم پیرو اسلام بشن باید کار کنی نه سخن پراکنی کدوم اسلام اسلامی که اعراب باکشتار آوردن یا اسلامی که مردم طبرستان ودیلم دوستانه و ازراه فرزندان علی ع پذیرفتند. میانآن اسلام سطحی بین و اسلام ناب محمدی که از زبان علی جاری میشود زمین تا آسمان راه است.


ناشناس
| 1396/5/22 - 09:14 |     2     6    
پاسخ: همه گرسنگی ها و مشکلات بشر نتیجه عدم اطاعت از خدا است همان خدایی که هیچ هیچ دینی جز اسلام را به رسمیت نمی شناسد و پیروان هر دینی جز آن را خسران دیدگان روز قیامت می داند.
شما خودتان با تفکر سرمایه داری و لیبرالیسم دنیا را به گند گشیده اید حالا از اسلام طلبکار هستید؟
به درک که از اسلام رویگردان می شود. اسلام هیچ چیز بدی ندارد و اگر کسی ذره ای تعقل کند می بینید که هر آنچه اسلام گفته به نفع واقعی بشر است هر چند بعضا به ظاهر خشن بیاید. حکایت همان داروی تلخ و یا آمپولی که به بچه بزنند هر چند او جیغ بکشد و گریه کند.
ضمنا من فقط پیرو یک اسلام از 73 اسلام و فرقه هستم و آن را تنها حق می دانم و بس. اما حتی در همان اسلامها هم هیچ گاه اسلام با کشتار پیشرفت نکرده و نمی کند! چون همان اعراب فاتح دنبال گرفتن جزیه بودند و اگر کسی را می کشتند و یا مسلمان می شد دیگر از جزیه و درآمد خبری نبود! تمام داستانهایی هم که از کشتارها شنیده اید همه دروغ و ساخته داستانسرایان عرب قرن سوم هجری است که چون زیر فشار اقوام ترک و فارس از مناصب دور شده و احساس حقارت می کردند مثلا برای فخر فروشی و تحقیر غیر عرب آن قصه ها را سر هم کردند.
لهذا تا زمان حمله مغول هنوز ثلث از ایرانیان به دین سابق بودند و هیچ فشاری هم در کار نبود.


صفوی
| 1396/5/21 - 14:50 |     2     2     |
سلام
مودت و رحمتی که در خانواده اسلامی جاری است با هیچ جیز دنیا قابل تعویض نیست .
پسر و دختر وسیله کار و کاسبی دنیا برای والدین نیستند. حضور آنها و نگاه به ایشان آرامبخش زندگی گرم من است.
حاصل 34 سال اازدواج من گرمی محبت و صفای درون آن است. هنگامی که از همسر و فرزندا نم دور باشم سخت ترین ایام من است.
عزیزان من از ازدواج نهراسید که شیطان به شما وعده فقر می دهد . دوستی به اصطلاح ازدواج سفید کلاه گشادی برای سر افرادی است که تفکر نمکنند.
یاعلی

ناشناس
| 1396/5/22 - 09:17 |     2     1    
پاسخ: خوب شما اشتباه می کنید. چرا که فرزند مخصوصا پسر جزو نعمتهای الهی است که از آن سوال می شود و همیشه در کنار مال سخن از ولد گفته می شود. بخواهیم یا نخواهیم خانواده هسته ای اقتصادی بوده و فرزندان هم نه بزور و فشار بلکه به عنوان بخشی از تربیت خود معمولا به خانواده کمک کرده و پیشه آنها را ادامه می دادند.
همین الان آیا فرزندان روستاییان که به پدران خود در کار کمک می کنند را شکنجه کرده اند؟

بهراسید از ازدواجی که فقط اسمش ازدواج است اما هیچ یک از مبانی و اهداف آن را ندارد. بترسید از زندگی هایی که مرد سالم نفقه نمی دهد و زنش برایش کار می کند! بترسید از تربیت فرهنگی فاسدی که کاری کرده فرزندان والدین خود را مثل زباله ای به خانه سالمندان بسپارند.


علی از لاین
| 1396/5/23 - 20:46 |     5     0     |
زندگی تو تهرانی که بد مدیریت شد گنجایش اینهمه ادم و جمعیت رو نداشت همینه من شهرستانیم بیا محل ما حالا میتونی بروجردو کاشان و نهاوند و خرمشهر و نیشابور و خلاصه تموم ایران رو بری بگردی مثه تهران که همه چیز بی ریخت و طاقت فرسا نیست بچه اخر هفته یادش بیفته پدر و مادری داره و خلاصه یه گپی بزنه تلفنی و اخر سر هم اینقدر دنیا رو تاریک و تار ببینه و سیل اسا نامهربونی کنه. نه عزیز بخاطر همین رویکردهای بدبینی این تریپی بود دکتر محمود قصد داشت با دادن انگیزه و وام و زمین و .... جمعیت تهران رو کم کنه که مردم ارامش رو جاهای دیگه تو این دنیای پر هیاهو و استرس زا تجربه کنن و اینقدر پیش بینی و پیش گویی نکنن و نازک نارنجی بشن و برا گذران زندگی 40 فرسخ تو مترو همدیگرو هول بدن تو اتوبان معطل بشن به ماها بگن اقا شهرستانی


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
  لطفا از ارسال واژه ها و عبارات توهین آمیز ، مطالب دارای بار حقوقی و پیگرد قضایی و نیز حروف و کلمات و نشانه ها (مانند علامت تعجب) بصورت مکرر خودداری فرمایید. نظرات کوتاه تر زودتر بررسی و منتشر می شود. / توجه داشته باشید کد امنیتی ، زمان انقضا دارد و دقایقی پس از باز کردن منقضی می شود و برای ارسال نظر صفحه را باید رفرش کنید.
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ها  
  استقرار سوال برانگیز عناصر اطلاعاتی و امنیتی در کوچه محل سکونت دکتر احمدی نژاد!
  قدردانی دکتراحمدی نژاد از روسای جمهور کنونی و اسبق + تصویر نامه
  دکتر احمدی نژاد از رهبر معظم انقلاب برای ارسال پیام تسلیت قدردانی کرد
  پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت مرحوم حاج داود احمدی‌نژاد
  برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم حاج داود احمدی نژاد در مسجد انصارالحسین(ع) شهرک شهید محلاتی + فیلم و تصاویر
  پیام دکتر احمدی نژاد خطاب به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی / می توان از شرایط جدید، فرصت نوینی برای صیانت از استقلال کشور و آرمانهای والای الهی ساخت
  مراسم ترحیم حاج داود احمدی نژاد در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد + تصاویر
  اگر احمدی‌نژاد اکنون رئیس‌جمهور بود...
  دکتر احمدی نژاد: ملت بزرگ و هوشمند ایران این مقطع تاریخی را با عزت و موفقیت پشت سر می گذارد / نرمش و خشوع، مستکبران را گستاخ تر می کند
  یادداشت حمید بقایی/ همه محتویات پرونده را بدون استثناء منتشر کنید تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
  تصاویر/ جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور دکتر احمدی نژاد
  بعضی ها!
  حمید بقایی خطاب به رییس صداوسیما: یا فرصت پاسخگویی بدهید یا اعلام جرم می کنم
  تصاویر/ مراسم ترحیم مرحوم حاج داود احمدی نژاد در دانشگاه علم و صنعت
  جمعی از حقوقدانان ابعاد پرونده آقای بقایی را بررسی کردند + تصاویر
  علی مطهری: لاریجانی صلاح نمی داند سوال 135 نماینده از روحانی در صحن علنی مطرح شود
  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی درگذشت مرحوم حاج داوود احمدی نژاد را تسلیت گفت
  بیانیه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سخنان رئیس جمهور آمریکا
  آیا بهتر نیست وزارت اطلاعات تعطیل شود و وزیرش هم برود پی کارش؟
  پیش‌بینی زیباکلام از آینده برجام
  یادداشت دکتر مجتبی رضاخواه/ برجام،‌ پیروزی اخلاق یا حماقت؟!
  اسرائیل: نبرد با ایران در سوریه قطعی است
  گزارش تصویری سایت دکتر احمدی نژاد از مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم حاج داود احمدی نژاد
  عکس/ به یاد دکتر احمدی نژاد عزیز در بین الحرمین (ارسالی دوستداران)
  توضیح جوانفکر درباره حضور دکتر احمدی نژاد در دادگاه بقایی
  رسایی: اینکه روحانی در مقر سازمان ملل گفت خزانه خالی است در راستای فشار و جنگ روانی به مسئولان عالی و مردم بود
  حضور تاسف انگیز جاسوس در دستگاه دیپلماسی/ وقایع‌نگاری یک خیانت زنجیره‌ای + تصاویر
  نشست بررسی ابعاد حقوقی کیفرخواست حمید بقایی با حضور دکتر احمدی نژاد و جمعی از وکلا و حقوقدانان + تصاویر
  سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سالروز جهانی خواجه شیراز/ حافظ دلدادۀ انسان کامل است
  برجام در بن بست، اقتصاد در رکود، دولت مشغول حاشیه سازی/ افتضاحی به بار آمده یا خواهد آمد!
 
 
استقرار سوال برانگیز عناصر اطلاعاتی و امنیتی در کوچه محل سکونت دکتر احمدی نژاد!
استقرار سوال برانگیز عناصر اطلاعاتی و امنیتی در کوچه محل سکونت دکتر احمدی نژاد!
 
یادداشت حمید بقایی/ همه محتویات پرونده را بدون استثناء منتشر کنید تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
یادداشت حمید بقایی/ همه محتویات پرونده را بدون استثناء منتشر کنید تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
 
نگرانیها درباره احتمال حضور در دادگاه حمید بقایی/ برای دکتر احمدی نژاد داخل دادگاه یا پشت درهای بسته تفاوتی ندارد!
نگرانیها درباره احتمال حضور در دادگاه حمید بقایی/ برای دکتر احمدی نژاد داخل دادگاه یا پشت درهای بسته تفاوتی ندارد!
حضور دکتر احمدی نژاد در مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه امام خمینی(ره) + تصاویر
حضور دکتر احمدی نژاد در مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه امام خمینی(ره) + تصاویر
 
ظهر عاشورای ١٣٩٦؛ محبت مردم و عشق عزاداران حسینی به فرزند ایران + تصاویر
ظهر عاشورای ١٣٩٦؛ محبت مردم و عشق عزاداران حسینی به فرزند ایران + تصاویر
 
حضور دکتر احمدی نژاد در مراسم اقامه نماز ظهر عاشورای مسجد جامع نارمک + فیلم و تصاویر
حضور دکتر احمدی نژاد در مراسم اقامه نماز ظهر عاشورای مسجد جامع نارمک + فیلم و تصاویر
 
 
::  پخش زنده ::  خانه ::  تماس با ما ::  RSS
© دولت بهار
info@dolatebahar.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار